Kompleksowy kurs dla Trenera TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – rozszerzony kurs: 24h dydaktyczne

Adresaci szkolenia

Nauczyciele szkół i przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy, dyrektorzy, osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami w spektrum autyzmu, ADHD itd.

Główny cel szkolenia

Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy:

  • Poznają podstawowe założenia pracy terapeutycznej podczas zajęć treningu umiejętności społecznych;
  • uporządkują wiedzę;
  • poznają zastosowania podejścia poznawczo-behawioralnego w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu;
  • przeanalizują skuteczność narzędzi w odniesieniu do potrzeb i poziomu funkcjonowania.
  • Praca na własnych zasobach jako trenera TUS, podczas aktywności w grupach uczestnicy wypracują zasady doboru do grup, zaplanują kontakt z rodzicami i wypracują zasady współpracy z nimi
  • Poznają narzędzia diagnozy potrzeb uczestników (kwestionariusze oceny poziomu umiejętności społecznych)
  • Poznają praktyczne zastosowanie wiedzy o procesie grupowym; nauczą się wykorzystywać fazy rozwoju grupowego w pracy z grupą TUS
  • Stworzą przykładowy plan zajęć stacjonarnych i terenowych.
  • Zaplanują system motywacyjny w powiązaniu z obowiązującymi na zajęciach zasadami. Udoskonalą w praktycznych ćwiczeniach umiejętność budowania wzmacniających komunikatów
  • Przygotują instrukcje umiejętności społecznych, zaplanują scenki modelowe. Stworzą zestawy gier, zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w czasie zajęć
  • Będą pracować ze schematami, fascynacjami, sensoryzmami; stworzą narzędzia wspomagające funkcjonowanie osób w spektrum
  • Stworzą program zajęć dla poszczególnych grup wiekowych, dobór metod i narzędzi.
  • Praktyczne ćwiczenia wykorzystujące model ABC.
  • Zwiększą wiedzę o przyczynach występowania trudnych zachowań w czasie zajęć.
  • Poznają elementy treningu regulacji emocji.
  • Zwiększą kompetencje w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczestników

Nasz 26-godzinny kurs TUS to rozszerzona wersja standardowego szkolenia, dająca jeszcze szersze możliwości pracy z grupami. Uczestnicy zdobywają umiejętności do prowadzenia i tworzenia grup TUS z dziećmi i młodzieżą, przy czym większy nacisk kładziemy na praktyczne narzędzia i techniki pracy. Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (MKO), w związku z czym po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z wymogami MKO oraz certyfikaty potwierdzające zdobyte kompetencje. Dodatkowo, każdy uczestnik otrzymuje rozbudowany pakiet materiałów, dostosowany do zaawansowanego zakresu szkolenia, aby jak najlepiej wspierać wdrożenie zdobytej wiedzy w praktyce.

 

Program szkolenia

SPOTKANIA ONLINE W CZASIE RZECZYWISTYM

 

12.09.2025 (16:00-20:00), 13.09.2025 (09:00-17:00), 14.09.2025 (09:00-15:00)

 

  1. Podstawy teoretyczne TUS
  • po co i dla kogo? cel i założenia TUS
  • jak? podejście poznawczo-behawioralne
  • jakimi technikami? oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • jakimi narzędziami? instrukcje, wizualizacje, scenki
  • jak odpowiednio doceniać? rola informacji zwrotnej i wzmocnień
  1. Tworzenie grup TUS
  • rola prowadzących
  • właściwy dobór uczestników do grup;
  • kryteria doboru do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej
  • współpraca z rodzicami przed i w trakcie zajęć
  1. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
  • dynamika procesu grupowego – jak ją uwzględniać w projektowaniu zajęć
  • role grupowe i projektowanie doświadczeń korekcyjnych
  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  1. Trening Społeczny
  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia (instrukcje, scenki modelowe, pomoce)
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
  • tworzenie zestawu gier, zabaw, ćwiczeń i aktywności do wykorzystania w czasie zajęć
  • narzędzia ewaluacji
  1. Specyfika funkcjonowania i potrzeby osób w spektrum autyzmu
  • wyzwania i trudności w obszarze komunikacji relacji i zrachowań
  • wsparcie dziecka w spektrum autyzmu w ww. obszarach
  1. Tworzenie programów zajęć dla odbiorców w różnym wieku (dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzież)
  • uwzględnianie potrzeb rozwojowych
  • włączanie uczestników w proces planowania i prowadzenia zajęć
  • dawanie wyzwań
  • stwarzanie okazji do przeżycia sukcesu
  1. Praca z trudnymi zrachowaniami podczas zajęć
  • analiza ABC
  • funkcja trudnych zachowań
  • praca z emocjami dziecka

 

ZAKOŃCZENIE: 

Dyskusja, ewaluacja, podsumowanie wiedzy.

SYLWETKA TRENERA

Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.

Po szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat oraz zaświadczenie. Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)

Forma szkolenia szkolenia: ONLINE

Możliwość zorganizowania kursu dla Rady Pedagogicznej w formie: on-line, hybrydowej lub stacjonarnej w dogodnym dla Państwa terminie.

Online

Kompleksowy kurs dla Trenera TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – rozszerzony kurs: 24h dydaktyczne

Wybrany termin:

Cena: 1499,00