Adresaci szkolenia
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani
Główny cel szkolenia
Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy:
- poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych.
- przygotują przykładowy plan zajęć grupowych do danej grupy wiekowej oraz potrzeb dzieci.
- poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami podczas zajęć.
Kurs potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z TUS
Program szkolenia
1) Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2) Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3) Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami
4) Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
ZAKOŃCZENIE:
Dyskusja, ewaluacja, podsumowanie wiedzy w formie testu.
SYLWETKA TRENERA
Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera),
- mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)
Przed szkoleniem otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Podczas szkolenia będzie widoczna prezentacja jak również sam trener, będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie.
Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2019 r. poz. 1045)
Online
Trening Umiejętności Społecznych Kurs I i II stopnia
Zapytaj o dostępność