Adresaci szkolenia

Osoby pracujące na stanowisku sekretarza/ sekretarki w placówkach oświatowych, intendenci, wszystkie osoby, które chcą poszerzyć i zdobyć nowe kompetencje na rynku pracy.

Główny cel szkolenia

Przekazanie  wiedzy na ten temat roli i zadań sekretarza szkoły.
Szkolenie oparte jest o najnowsze przepisy prawa oświatowego i odnosi się do wszystkich aspektów pracy na stanowisku sekretarza szkoły

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Kiedy w sekretariacie należy stosować przepisy KPA?
  • Jak zabezpieczyć dane osobowe przed dostępem osób nieupoważnionych?
  • Jak stosować instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykazu akt, instrukcję składnicy akt?
  • Jak prowadzić dokumentację związaną z realizacją nadzoru nad spełnianiem obowiązku szkolnego, obowiązku przygotowania przedszkolnego i obowiązku nauki?

Program szkolenia

Część I

1 Wprowadzenie do szkolenia.

Status zawodowy pracownika sekretariatu.
2. Podstawy prawne działania szkół:
• Akty prawne obowiązujące w szkole.
• Tworzenia wewnętrznych aktów prawnych m.in. zarządzenia, regulaminy, procedury.
3. Organizacja pracy sekretariatu:
• Obieg korespondencji.

  • System kancelaryjny, instrukcja kancelaryjna.
    • Rzeczowy wykaz akt, rejestracja spraw w systemie kancelaryjnym.
    • Przybory, urządzenia i materiały biurowe.
    • Archiwizacja dokumentacji szkolnej, archiwa elektroniczne a tradycyjne.
    4. Zasady redagowania korespondencji szkolnej:
    • Najczęściej popełniane błędy w korespondencji z organami.
    • Terminowość załatwiania spraw.
    • Korespondencja e-mailowa i ePUAP, podpisy elektroniczne.
    5. Ochrona danych osobowych w sekretariacie.
    6. System Informacji Oświatowej, Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych – omówienie i wskazania na pojawiające się nieprawidłowości.
    7. Prawidłowe zarządzanie czasem:
    • Organizacja i planowanie pracy i czasu pracy w sekretariacie.
    • Praca pod presją czasu.
    8. Komunikacja z otoczeniem, w tym przez telefon.
    9. Kultura urzędowania w sekretariacie placówki oświatowej.

    • Etyka pracy.
    • Kultura osobista.
    • Wygląd zewnętrzny.
    • Etykieta w środowisku pracy.
    10.  Dyskusja.

Część II

  1. Podstawy prawne i prace przygotowawcze do wdrożenia EZD.
    1. Przepisy prawa w zakresie obowiązku EZD:
    a.  pojęcie  EZD  i czy system EZD może być wdrożony jako system wspierający?
    2. Jak przygotowanie  jednostki do wdrożenia EZD:
    a. Metodyka wdrożenia EZD w podmiocie.
    b. Etapy wdrażania EZD.
    c. Wybór systemu teleinformatycznego.
    d. Integracja EZD z innymi systemami.
    3. Wykonywanie czynności kancelaryjnych w systemie EZD:
    a. Obsługa korespondencji wpływającej i wychodzącej w EZD (poczta tradycyjna, e-PUAP, doręczenia elektroniczne, mail informatyczne nośniki danych).
    b. Dekretacja.
    c. Zakładanie i prowadzenie spraw elektronicznych.
    d. Kompletowanie akt spraw w EZD.
    e. Akceptacje i podpisy elektroniczne w systemie EZD.
    f. Zasady przygotowywania odpowiedzi w sprawach prowadzonych w EZD.
    g. Korespondencja wewnętrzna w EZD.
    h. Obsługa korespondencji wychodzącej w EZD.
    i. Wykorzystanie systemu EZD w zakresie wsparcia prowadzenia spraw w postaci papierowej.
  2. Zarządzanie dokumentacją w składach chronologicznych i przekazanie dokumentacji elektronicznej oraz dokumentacji ze składów chronologicznych do archiwum zakładowego w EZD.
    1. 
    Tworzenie składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych – wymagania prawne i wymagania dla systemu teleinformatycznego klasy EZD:
    a. Lokalizacje składów.
    b. Zbiory składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
    2.  obsługa składów chronologicznych i składu informatycznych nośników danych:
    a. Rejestracja dokumentów w składzie.
    b. Wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
    3. Przekazywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych na stan archiwum zakładowego.
    4.   archiwizacja dokumentacji elektronicznej.
    5.   Archiwizacja dokumentacji elektronicznej i papierowej.
    6.   brakowanie dokumentacji elektronicznej.

 

Prowadzenie:

Dorobek/doświadczenie: doktorantka z zakresu prawa, magister prawa, magister zarządzania i marketingu, ukończone studia podyplomowe z zakresu: prawo pracy, administracja, zarządzanie instytucjami publicznymi wymiaru sprawiedliwości, prawo finansowe i rachunkowość budżetowa w administracji publicznej, stały mediator sądowy, mediator w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, oświatowych, rówieśniczych, administracyjnych, pracowniczych. Ekspert od spraw kontroli zarządczej i mobbingu, wykładowca akademicki na uczelniach publicznych i prywatnych na kierunkach: prawo, zarządzanie, finanse i rachunkowość, bezpieczeństwo narodowe, psychologia, administracja. Doświadczony szkoleniowiec m.in. z zakresu prawa, w tym prawa oświatowego, prawa pracy, HR w oświacie, biznesie, instytucjach publicznych. Autorka licznych publikacji naukowych, prelegent na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych. Przez 26 lat wykonywała obowiązki służbowe w jednostkach związanych z administracją rządową, m.in. jako kierownik, osoba zastępująca dyrektora, czy P.O dyrektora. Właścicielka Kancelarii Prawno-Mediacyjnej.

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ STACJONARNIE W WARSZAWIE PRZY UL. NOWOGRODZKIEJ 47A

 

Na koniec szkolenia otrzymają Państwo zaświadczenie.

Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)

 

Nowość | Stacjonarne

Stacjonarny Kurs - zarządzanie sekretariatem w placówce oświatowej

Wybrany termin:

Cena: 690,00