Adresaci szkolenia
Osoby pracujące na stanowisku sekretarza/ sekretarki w placówkach oświatowych, intendenci, wszystkie osoby, które chcą poszerzyć i zdobyć nowe kompetencje na rynku pracy.
Główny cel szkolenia
Przekazanie wiedzy na ten temat roli i zadań sekretarza szkoły.
Szkolenie oparte jest o najnowsze przepisy prawa oświatowego i odnosi się do wszystkich aspektów pracy na stanowisku sekretarza szkoły
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy dowiedzą się:
- Kiedy w sekretariacie należy stosować przepisy KPA?
- Jak zabezpieczyć dane osobowe przed dostępem osób nieupoważnionych?
- Jak stosować instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykazu akt, instrukcję składnicy akt?
- Jak prowadzić dokumentację związaną z realizacją nadzoru nad spełnianiem obowiązku szkolnego, obowiązku przygotowania przedszkolnego i obowiązku nauki?
Program szkolenia
Część I
1 Wprowadzenie do szkolenia.
Status zawodowy pracownika sekretariatu.
2. Podstawy prawne działania szkół:
• Akty prawne obowiązujące w szkole.
• Tworzenia wewnętrznych aktów prawnych m.in. zarządzenia, regulaminy, procedury.
3. Organizacja pracy sekretariatu:
• Obieg korespondencji.
- System kancelaryjny, instrukcja kancelaryjna.
• Rzeczowy wykaz akt, rejestracja spraw w systemie kancelaryjnym.
• Przybory, urządzenia i materiały biurowe.
• Archiwizacja dokumentacji szkolnej, archiwa elektroniczne a tradycyjne.
4. Zasady redagowania korespondencji szkolnej:
• Najczęściej popełniane błędy w korespondencji z organami.
• Terminowość załatwiania spraw.
• Korespondencja e-mailowa i ePUAP, podpisy elektroniczne.
5. Ochrona danych osobowych w sekretariacie.
6. System Informacji Oświatowej, Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych – omówienie i wskazania na pojawiające się nieprawidłowości.
7. Prawidłowe zarządzanie czasem:
• Organizacja i planowanie pracy i czasu pracy w sekretariacie.
• Praca pod presją czasu.
8. Komunikacja z otoczeniem, w tym przez telefon.
9. Kultura urzędowania w sekretariacie placówki oświatowej.
• Etyka pracy.
• Kultura osobista.
• Wygląd zewnętrzny.
• Etykieta w środowisku pracy.
10. Dyskusja.
Część II
- Podstawy prawne i prace przygotowawcze do wdrożenia EZD.
1. Przepisy prawa w zakresie obowiązku EZD:
a. pojęcie EZD i czy system EZD może być wdrożony jako system wspierający?
2. Jak przygotowanie jednostki do wdrożenia EZD:
a. Metodyka wdrożenia EZD w podmiocie.
b. Etapy wdrażania EZD.
c. Wybór systemu teleinformatycznego.
d. Integracja EZD z innymi systemami.
3. Wykonywanie czynności kancelaryjnych w systemie EZD:
a. Obsługa korespondencji wpływającej i wychodzącej w EZD (poczta tradycyjna, e-PUAP, doręczenia elektroniczne, mail informatyczne nośniki danych).
b. Dekretacja.
c. Zakładanie i prowadzenie spraw elektronicznych.
d. Kompletowanie akt spraw w EZD.
e. Akceptacje i podpisy elektroniczne w systemie EZD.
f. Zasady przygotowywania odpowiedzi w sprawach prowadzonych w EZD.
g. Korespondencja wewnętrzna w EZD.
h. Obsługa korespondencji wychodzącej w EZD.
i. Wykorzystanie systemu EZD w zakresie wsparcia prowadzenia spraw w postaci papierowej. - Zarządzanie dokumentacją w składach chronologicznych i przekazanie dokumentacji elektronicznej oraz dokumentacji ze składów chronologicznych do archiwum zakładowego w EZD.
1. Tworzenie składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych – wymagania prawne i wymagania dla systemu teleinformatycznego klasy EZD:
a. Lokalizacje składów.
b. Zbiory składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
2. obsługa składów chronologicznych i składu informatycznych nośników danych:
a. Rejestracja dokumentów w składzie.
b. Wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
3. Przekazywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych na stan archiwum zakładowego.
4. archiwizacja dokumentacji elektronicznej.
5. Archiwizacja dokumentacji elektronicznej i papierowej.
6. brakowanie dokumentacji elektronicznej.
Prowadzenie:
Dorobek/doświadczenie: doktorantka z zakresu prawa, magister prawa, magister zarządzania i marketingu, ukończone studia podyplomowe z zakresu: prawo pracy, administracja, zarządzanie instytucjami publicznymi wymiaru sprawiedliwości, prawo finansowe i rachunkowość budżetowa w administracji publicznej, stały mediator sądowy, mediator w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, oświatowych, rówieśniczych, administracyjnych, pracowniczych. Ekspert od spraw kontroli zarządczej i mobbingu, wykładowca akademicki na uczelniach publicznych i prywatnych na kierunkach: prawo, zarządzanie, finanse i rachunkowość, bezpieczeństwo narodowe, psychologia, administracja. Doświadczony szkoleniowiec m.in. z zakresu prawa, w tym prawa oświatowego, prawa pracy, HR w oświacie, biznesie, instytucjach publicznych. Autorka licznych publikacji naukowych, prelegent na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych. Przez 26 lat wykonywała obowiązki służbowe w jednostkach związanych z administracją rządową, m.in. jako kierownik, osoba zastępująca dyrektora, czy P.O dyrektora. Właścicielka Kancelarii Prawno-Mediacyjnej.
SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ STACJONARNIE W WARSZAWIE PRZY UL. NOWOGRODZKIEJ 47A
Na koniec szkolenia otrzymają Państwo zaświadczenie.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)
Nowość | Stacjonarne
Stacjonarny Kurs - zarządzanie sekretariatem w placówce oświatowej
Inne szkolenia które mogą Cię zainteresować:
Online
Język empatii i porozumiewanie się bez przemocy (NVC)
Najbliższy termin: 13.01.2025
Cena: 250,00 zł
Termin/Temat indywidualny
Szukasz innego szkolenia dla siebie? Chętnie podejmiemy realizację nowego tematu - napisz do nas!