Adresaci szkolenia

nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy

Główny cel szkolenia

Poznanie systemu pracy z dzieckiem prezentującym zachowania trudne

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy:

– Poznają sposób analizowania zachowanie, w tym sprawdzenia funkcji zachowania;

– Poznają metody uczenia pozytywnych zachowań;

– Poznają metody zapobiegające wystąpieniu zachowań trudnych;

– Poznają metody pracy na prekursorach;

– Poznają metody działań reaktywnych;

– Poznają metody uczenia komunikowania funkcjonalnego;

– Poznają zasady budowani współpracy z dzieckiem;

– Przeanalizują przypadek dziecka z zachowaniami trudnymi;

– Poznają sposoby radzenia sobie z emocjami trudnymi dziecka;

– Skonstruują procedurę zredukownia zachowania trudnego;

Program szkolenia

  1. Założenia teoretyczne
  • Prawa uczenia
  • Czym jest zachowanie niepoprawne kontekstowo
  • Konstrukcja zachowania
  • Emocje- ogromne znaczenie
  • Z perspektywy dziecka- terapia/ uczenie skoncentrowane na dziecku
  1. Możliwe funkcje zachowań niepożądanych
  • Po co się zachowujemy?
  • Pozyskanie/ Unikanie
  • Historia uczenia/ doświadczeń
  1. Metody uczenia pozytywnych zachowań
  • Wzmacnianie
  • Metody podpowiedzi
  • Modelowanie zachowania
  • Uczenie chóralne
  • Kształtowanie
  1. Metody proaktywne
  • Bezpieczna przestrzeń- „Moje i po mojemu”
  • Zasady- dla dziecka, dla grupy
  • Metoda zbierania punktów i inne systemy motywacyjne- dla dziecka, dla grupy
  • Kontrakt- umawiamy się
  • Praca na prekursorach
  1. Budowanie współpracy
  • 7 zasad budowania współpracy
  • Relacje
  • Pierwszy program terapeutyczny do pracy z dzieckiem
  1. Metody reaktywne
  • Bezpiecznie dla dziecka, bezpiecznie dla terapeuty
  • ETYKA ZAWODOWA
  1. Komunikacja funkcjonalna
  • Powiem co chcę
  • Powiem czego nie chcę
  • Powiem co czuję
  • Powiem- nie wiem

Wymagane:

  • komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa (preferowane  Chrome, FireFox, Opera),
  • mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)

Przed szkoleniem otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu  wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.

Podczas szkolenia będzie widoczna prezentacja jak również sam trener,  będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie.

Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.

Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2019 r. poz. 1045)

Online

SAZ W TERAPII ZACHOWAŃ KONTEKSTOWO PROBLEMATYCZNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY

Zapytaj o dostępność

    Imię

    Nazwisko

    Email

    Telefon

    Liczba uczestników