
Adresaci szkolenia
Nauczyciele szkół, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani
Główny cel szkolenia
- Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania i rozumienia przyczyn problematycznych zachowań uczniów poprzez zapoznanie z funkcjami zachowań oraz narzędziami diagnozy (np. model ABC, arkusze obserwacyjne).
- Wyposażenie uczestników w konkretne narzędzia i techniki umożliwiające skuteczne zarządzanie zachowaniem uczniów i budowanie pozytywnego klimatu klasy.
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych nauczyciela, takich jak asertywna komunikacja, empatia (NVC), oraz świadome kształtowanie własnego stylu pracy wychowawczej.
- Wzmocnienie umiejętności organizacyjnych i wychowawczych, w tym ustalania jasnych zasad, procedur, rutyn oraz konsekwentnego ich egzekwowania.
- Zwiększenie motywacji uczniów do przestrzegania zasad poprzez stosowanie pozytywnego wzmocnienia, angażowanie rodziców i budowanie kultury odpowiedzialności w klasie.
- Pogłębienie wiedzy na temat dynamiki grupowej i jej wpływu na funkcjonowanie zespołu klasowego oraz wykorzystanie tej wiedzy w praktyce wychowawczej.
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy:
- Poznają sposoby rozpoznawania zdolności oraz formy wsparcia ucznia ujawniającego wybitne zdolności
Program szkolenia
Diagnoza problematycznych zachowań w klasie
- Funkcje zachowań, rozumienie przyczyn, narzędzia diagnozy: model ABC, arkusz obserwacji klasy
Narzędzia i techniki pracy z uczniem i klasą
- Pozytywne relacje nauczyciel-uczniowie
- Wypracowanie własnego stylu nauczycielskiego
- Komunikacja – asertywność i NVC
- Aktywizacja i zaangażowanie całej klasy
- Ustalenie rutyn i sygnałów
- Sygnały wszechobecności i strategie powstrzymujące
- Strategie dyscyplinujące
- Współpraca ze specjalistami i innymi nauczycielami
- Znajomość dynamiki grupowej (fazy grupowe i role społeczne) w klasie
Wypracowanie zasad klasowych i egzekwowanie ich
- Zasady i reagowanie na trudne zachowania
- Tworzenie kontraktu klasowego
- Spójność oddziaływań
- Procedury postępowania
Motywowanie uczniów do przestrzegania zasad
- Pozytywne wzmocnienia
- Konkretne sposoby nagradzania pożądanych zachowań
- Zaangażowanie rodziców
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera),
- mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)
Przed szkoleniem otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Podczas szkolenia będzie widoczna prezentacja jak również sam trener, będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie.
Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)
Online
Praca z "trudną" klasą - narzędzia i strategie wychowawcy
Inne szkolenia które mogą Cię zainteresować:

Online
Praca z "trudną" klasą - narzędzia i strategie wychowawcy
Najbliższy termin: 13.10.2025
Cena: 300,00 zł
Termin/Temat indywidualny
Szukasz innego szkolenia dla siebie? Chętnie podejmiemy realizację nowego tematu - napisz do nas!