Adresaci szkolenia
Osoby pracujące na stanowisku sekretarza/ sekretarki w placówkach oświatowych, intendenci, wszystkie osoby, które chcą poszerzyć i zdobyć nowe kompetencje na rynku pracy.
Główny cel szkolenia
Przekazanie wiedzy na ten temat roli i zadań sekretarza szkoły.
Szkolenie oparte jest o najnowsze przepisy prawa oświatowego i odnosi się do wszystkich aspektów pracy na stanowisku sekretarza szkoły
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy dowiedzą się:
- Kiedy w sekretariacie należy stosować przepisy KPA?
- Jak zabezpieczyć dane osobowe przed dostępem osób nieupoważnionych?
- Jak stosować instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykazu akt, instrukcję składnicy akt?
- Jak prowadzić dokumentację związaną z realizacją nadzoru nad spełnianiem obowiązku szkolnego, obowiązku przygotowania przedszkolnego i obowiązku nauki?
Program szkolenia
Część I
1 Wprowadzenie do szkolenia.
Status zawodowy pracownika sekretariatu.
2. Podstawy prawne działania szkół:
• Akty prawne obowiązujące w szkole.
• Tworzenia wewnętrznych aktów prawnych m.in. zarządzenia, regulaminy, procedury.
3. Organizacja pracy sekretariatu:
• Obieg korespondencji.
- System kancelaryjny, instrukcja kancelaryjna.
• Rzeczowy wykaz akt, rejestracja spraw w systemie kancelaryjnym.
• Przybory, urządzenia i materiały biurowe.
• Archiwizacja dokumentacji szkolnej, archiwa elektroniczne a tradycyjne.
4. Zasady redagowania korespondencji szkolnej:
• Najczęściej popełniane błędy w korespondencji z organami.
• Terminowość załatwiania spraw.
• Korespondencja e-mailowa i ePUAP, podpisy elektroniczne.
5. Ochrona danych osobowych w sekretariacie.
6. System Informacji Oświatowej, Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych – omówienie i wskazania na pojawiające się nieprawidłowości.
7. Prawidłowe zarządzanie czasem:
• Organizacja i planowanie pracy i czasu pracy w sekretariacie.
• Praca pod presją czasu.
8. Komunikacja z otoczeniem, w tym przez telefon.
9. Kultura urzędowania w sekretariacie placówki oświatowej.
• Etyka pracy.
• Kultura osobista.
• Wygląd zewnętrzny.
• Etykieta w środowisku pracy.
10. Dyskusja.
Część II
- Podstawy prawne i prace przygotowawcze do wdrożenia EZD.
1. Przepisy prawa w zakresie obowiązku EZD:
a. pojęcie EZD i czy system EZD może być wdrożony jako system wspierający?
2. Jak przygotowanie jednostki do wdrożenia EZD:
a. Metodyka wdrożenia EZD w podmiocie.
b. Etapy wdrażania EZD.
c. Wybór systemu teleinformatycznego.
d. Integracja EZD z innymi systemami.
3. Wykonywanie czynności kancelaryjnych w systemie EZD:
a. Obsługa korespondencji wpływającej i wychodzącej w EZD (poczta tradycyjna, e-PUAP, doręczenia elektroniczne, mail informatyczne nośniki danych).
b. Dekretacja.
c. Zakładanie i prowadzenie spraw elektronicznych.
d. Kompletowanie akt spraw w EZD.
e. Akceptacje i podpisy elektroniczne w systemie EZD.
f. Zasady przygotowywania odpowiedzi w sprawach prowadzonych w EZD.
g. Korespondencja wewnętrzna w EZD.
h. Obsługa korespondencji wychodzącej w EZD.
i. Wykorzystanie systemu EZD w zakresie wsparcia prowadzenia spraw w postaci papierowej. - Zarządzanie dokumentacją w składach chronologicznych i przekazanie dokumentacji elektronicznej oraz dokumentacji ze składów chronologicznych do archiwum zakładowego w EZD.
1. Tworzenie składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych – wymagania prawne i wymagania dla systemu teleinformatycznego klasy EZD:
a. Lokalizacje składów.
b. Zbiory składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
2. obsługa składów chronologicznych i składu informatycznych nośników danych:
a. Rejestracja dokumentów w składzie.
b. Wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
3. Przekazywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych na stan archiwum zakładowego.
4. archiwizacja dokumentacji elektronicznej.
5. Archiwizacja dokumentacji elektronicznej i papierowej.
6. brakowanie dokumentacji elektronicznej.
Prowadzenie:
Dorobek/doświadczenie: doktorantka z zakresu prawa, magister prawa, magister zarządzania i marketingu, ukończone studia podyplomowe z zakresu: prawo pracy, administracja, zarządzanie instytucjami publicznymi wymiaru sprawiedliwości, prawo finansowe i rachunkowość budżetowa w administracji publicznej, stały mediator sądowy, mediator w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, oświatowych, rówieśniczych, administracyjnych, pracowniczych. Ekspert od spraw kontroli zarządczej i mobbingu, wykładowca akademicki na uczelniach publicznych i prywatnych na kierunkach: prawo, zarządzanie, finanse i rachunkowość, bezpieczeństwo narodowe, psychologia, administracja. Doświadczony szkoleniowiec m.in. z zakresu prawa, w tym prawa oświatowego, prawa pracy, HR w oświacie, biznesie, instytucjach publicznych. Autorka licznych publikacji naukowych, prelegent na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych. Przez 26 lat wykonywała obowiązki służbowe w jednostkach związanych z administracją rządową, m.in. jako kierownik, osoba zastępująca dyrektora, czy P.O dyrektora. Właścicielka Kancelarii Prawno-Mediacyjnej.
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera),
- mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)
Przed szkoleniem otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Podczas szkolenia będzie widoczna prezentacja jak również sam trener, będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie.
Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)
Online
Kurs - zarządzanie sekretariatem w placówce oświatowej
Inne szkolenia które mogą Cię zainteresować:
Online
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego
Najbliższy termin: 20.11.2024
Cena: 250,00 zł
Online
Język empatii i porozumiewanie się bez przemocy (NVC)
Najbliższy termin: 13.01.2025
Cena: 250,00 zł
Termin/Temat indywidualny
Szukasz innego szkolenia dla siebie? Chętnie podejmiemy realizację nowego tematu - napisz do nas!