Adresaci szkolenia

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani

Główny cel szkolenia

Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy:

  • poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych,
  • przygotują przykładowy plan zajęć grupowych do danej grupy wiekowej oraz potrzeb dzieci,
  • poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami podczas zajęć.

Udział w naszym kursie TUS daje uprawnienia do prowadzenia i tworzenia grup TUS, co otwiera możliwość pracy z dziećmi i młodzieżą nad rozwijaniem kluczowych kompetencji społecznych. Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (MKO), w związku z czym po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z wymogami MKO oraz dodatkowo certyfikaty potwierdzające zdobyte kompetencje. Każdy uczestnik otrzymuje również obszerny pakiet materiałów, które wspierają efektywne wdrażanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Program szkolenia

 

1) Podstawy teoretyczne TUS 

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2) Tworzenie grup TUS 

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3) Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy 

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4) Trening Społeczny 

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

 

ZAKOŃCZENIE: 

Dyskusja, ewaluacja, podsumowanie wiedzy w formie testu.

SYLWETKA TRENERA

Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.

Po szkoleniu uczestnik otrzyma: zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego (Dz. U. z 2109r. poz. 1045) oraz materiały szkoleniowe.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Możliwość zorganizowania kursu dla Rady Pedagogicznej w formie: on-line, hybrydowej lub stacjonarnej w dogodnym dla Państwa terminie.

Stacjonarne

Kurs TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopień. Kurs doskonalący, dający umiejętności prowadzenia zajęć TUS

Zapytaj o dostępność

    Imię

    Nazwisko

    Email

    Telefon

    Liczba uczestników