Adresaci szkolenia
- Nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych – zarówno wychowawcy, jak i specjaliści przedmiotowi, którzy chcą skutecznie komunikować się z uczniami, aby budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
- Pedagodzy, psycholodzy szkolni i doradcy zawodowi – osoby pracujące z młodzieżą, które pomagają rozwiązywać konflikty oraz wspierają uczniów w rozwoju osobistym i społecznym.
- Dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół – kadra zarządzająca, której komunikacja jest kluczowa w codziennym zarządzaniu szkołą, budowaniu dobrych relacji z zespołem i rodzicami oraz rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
- Wychowawcy klas i opiekunowie świetlic – nauczyciele bezpośrednio zaangażowani w tworzenie klimatu klasy, którzy chcą doskonalić umiejętności aktywnego słuchania i empatycznej komunikacji.
- Osoby pracujące z rodzicami uczniów – nauczyciele i inni pracownicy szkoły, którzy chcą poprawić relacje z rodzicami i lepiej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych poprzez skuteczną, asertywną komunikację.
Główny cel szkolenia
- Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania barier komunikacyjnych.
- Budowanie relacji opartych na zaufaniu.
- Rozwiązywanie konfliktów i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
Korzyści ze szkolenia
- Zwiększenie zaangażowania uczniów.
- Skuteczniejsze radzenie sobie z rozwiązywaniem sytuacji konfliktowych.
- Lepsze relacje z rodzicami i współpracownikami.
- Podniesienie samoświadomości komunikacyjnej.
- Rozwój umiejętności empatii i asertywności.
Program szkolenia
- Podstawy skutecznej komunikacji
- Elementy efektywnej komunikacji: aktywne słuchanie, otwarte wyrażanie myśli, dostosowanie przekazu do odbiorcy.
- Wpływ emocji na sposób, w jaki komunikujemy się z innymi.
- Bariery w komunikacji i jak je pokonywać.
2. Komunikacja w kontekście relacji z uczniami
- Jak budować zaufanie i zaangażowanie w relacjach z uczniami.
- Rola empatii i asertywności w codziennej pracy nauczyciela.
- Przykłady skutecznych technik komunikacyjnych w klasie: pozytywne wzmocnienie, komunikaty „ja”, mowa ciała.
3. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami
- Jak reagować na konflikty między uczniami oraz między nauczycielem a uczniem.
- Techniki rozwiązywania konfliktów oparte na komunikacji bez przemocy (NVC).
- Praktyczne ćwiczenia w sytuacjach trudnych – symulacje rozmów i analiza przypadków.
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera),
- mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)
Przed szkoleniem otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Podczas szkolenia będzie widoczna prezentacja jak również sam trener, będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie oraz zabrania głosu
Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2019 r. poz. 1045)
Nowość | Online
Komunikacja to relacja
Zapytaj o dostępność
Inne szkolenia które mogą Cię zainteresować:
Online
Język empatii i porozumiewanie się bez przemocy (NVC)
Najbliższy termin: 13.01.2025
Cena: 250,00 zł
Termin/Temat indywidualny
Szukasz innego szkolenia dla siebie? Chętnie podejmiemy realizację nowego tematu - napisz do nas!