Adresaci szkolenia
nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy, dyrektorzy, osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami w spektrum autyzmu, ADHD…
Główny cel szkolenia
Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy:
- Poznają podstawowe założenia pracy terapeutycznej podczas zajęć treningu umiejętności społecznych; uporządkują wiedzę; poznają zastosowania podejścia poznawczo-behawioralnego w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu; przenalizują skuteczność narzędzi w odniesieniu do potrzeb i poziomu funkcjonowania.
- Praca na własnych zasobach jako trenera TUS, podczas aktywności w grupach uczestnicy wypracują zasady doboru do grup, zaplanują kontakt z rodzicami i wypracują zasady współpracy z nimi
- Poznają narzędzia diagnozy potrzeb uczestników (kwestionariusze oceny poziomu umiejętności społecznych)
- Poznają praktyczne zastosowanie wiedzy o procesie grupowym; nauczą się wykorzystywać fazy rozwoju grupowego w pracy z grupą TUS
- Stworzą przykładowy plan zajęć stacjonarnych i terenowych.
- Zaplanują system motywacyjny w powiązaniu z obowiązującymi na zajęciach zasadami. Udoskonalą w praktycznych ćwiczeniach umiejętność budowania wzmacniających komunikatów
- Przygotują instrukcje umiejętności społecznych, zaplanują scenki modelowe. Stworzą zestawy gier, zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w czasie zajęć
- Bedą pracować ze schematami, fascynacjami, sensoryzmami; stworzą narzędzia wspomagające funkcjonowanie osób w spektrum
- Stworzą program zajęć dla poszczególnych grup wiekowych, dobór metod i narzędzi.
- Praktyczne ćwiczenia wykorzystujące model ABC.
- Zwiększą wiedzę o przyczynach występowania trudnych zachowań w czasie zajęć.
- Poznają elementy treningu regulacji emocji.
- Zwiększą kompetencje w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczestników
Nasz 30-godzinny kurs TUS to rozszerzona wersja standardowego szkolenia, dająca jeszcze szersze możliwości pracy z grupami. Uczestnicy zdobywają umiejętności do prowadzenia i tworzenia grup TUS z dziećmi i młodzieżą, przy czym większy nacisk kładziemy na praktyczne narzędzia i techniki pracy. Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (MKO), w związku z czym po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z wymogami MKO oraz certyfikaty potwierdzające zdobyte kompetencje. Dodatkowo, każdy uczestnik otrzymuje rozbudowany pakiet materiałów, dostosowany do zaawansowanego zakresu szkolenia, aby jak najlepiej wspierać wdrożenie zdobytej wiedzy w praktyce.
To jedyny kurs na rynku, który w pełni odbywa się na żywo. Uczestnicy biorą udział w 30 godzinach intensywnej pracy z trenerem, co zapewnia najwyższą jakość nauki poprzez bezpośrednią interakcję.
Program szkolenia
Dni kursu:
wtorek (03.12.2024) 14:00-20:00, wtorek (10.12.2024) 14:00 – 19:30, czwartek (12.12.2024) 14:00 -19:30, wtorek (17.12.2024) 14:00-19:30
- Podstawy teoretyczne TUS
– po co i dla kogo? cel i założenia TUS
– jak? podejście poznawczo-behawioralne
– jakimi technikami? oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
– jakimi narzędziami? instrukcje, wizualizacje, scenki,
-jak odpowiednio doceniać? rola informacji zwrotnej i wzmocnień
- Tworzenie grup TUS
– rola prowadzących
– właściwy dobór uczestników do grup;
– kryteria doboru do grup
– rozmowa wstępna z rodzicem
– rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
– wskazania do pracy indywidualnej
– współpraca z rodzicami przed i w trakcie zajęć
- Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
– dynamika procesu grupowego – jak ją uwzględniać w projektowaniu zajęć
– role grupowe i projektowanie doświadczeń korekcyjnych
struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
– tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
– konstruowanie wzmacniających komunikatów
- Trening Społeczny
– planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
– przygotowywanie materiałów na zajęcia (instrukcje, scenki modelowe, pomoce)
– przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
– tworzenie zestawu gier, zabaw, ćwiczeń i aktywności do wykorzystania w czasie zajęć
-narzędzia ewaluacji
- Specyfika funkcjonowania i potrzeby osób w spektrum autyzmu
– wyzwania i trudności w obszarze komunikacji relacji i zrachowań
– wsparcie dziecka w spektrum autyzmu w ww. obszarach
- Tworzenie programów zajęć dla odbiorców w różnym wieku (dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzież)
– uwzględnianie potrzeb rozwojowych
– włączanie uczestników w proces planowania i prowadzenia zajęć
– dawanie wyzwań
-stwarzanie okazji do przeżycia sukcesu
- Praca z trudnymi zrachowaniami podczas zajęć
– analiza ABC
– funkcja trudnych zachowań
– praca z emocjami dziecka
ZAKOŃCZENIE:
Dyskusja, ewaluacja, podsumowanie wiedzy.
SYLWETKA TRENERA
Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.
Po szkoleniu uczestnik otrzyma: Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)
Miejsce szkolenia: ONLINE
Możliwość zorganizowania kursu dla Rady Pedagogicznej w formie: on-line, hybrydowej lub stacjonarnej w dogodnym dla Państwa terminie.
Nowość | Online
Kompleksowy kurs dla Trenera Treningu Umiejętności Społecznych - rozszerzony kurs 30 godzin dydaktycznych