Ekologiczne podejście do życia - jak rozmawiać z dziećmi o ekologii? (elementy Montessori, pedagogiki waldorfskiej i Froebla)

Adresaci szkolenia

Nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciele świetlic szkolnych.

Główny cel szkolenia

Doskonalenie warsztatu dydaktycznego nauczycieli w zakresie praktycznego wykorzystania elementów edukacji ekologicznej.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy:

  • Zrozumieją podstawowe zasady edukacji ekologicznej.
  • Poznają inspirujące przykłady działań ekologicznych możliwych do realizacji w pracy z dziećmi.
  • Zapoznają się z wybranymi zagadnieniami ekologicznymi w kontekście pedagogiki Montessori, waldorfskiej oraz koncepcji Froebla.
  • Nauczą się stosować lekcję trójstopniową jako metodę wspierającą rozwój świadomości ekologicznej.
  • Otrzymają konkretne propozycje działań edukacyjnych zgodnych z założeniami Podstawy Programowej.

Program szkolenia

1. Ekologia w przedszkolu i szkole – od czego zacząć?

Wprowadzenie do podstawowych pojęć związanych z ekologią oraz omówienie znaczenia budowania świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat. Uczestnicy zrozumieją, jak ważna jest edukacja ekologiczna na wczesnych etapach rozwoju dziecka.

2. Edukacja Montessori, waldorfska i podejście Froebla

Moduł poświęcony alternatywnym podejściom pedagogicznym i ich związkom z edukacją ekologiczną. Omówione zostaną elementy ekologii w pedagogice Montessori, nacisk na kontakt z naturą w edukacji waldorfskiej oraz naturalne środowisko jako przestrzeń rozwoju według koncepcji Froebla.

3. Lekcja trójstopniowa

Prezentacja metody lekcji trójstopniowej jako skutecznego narzędzia do wprowadzania i utrwalania pojęć ekologicznych. Uczestnicy poznają trzy etapy: prezentację, identyfikację oraz weryfikację.

4. Działania ekologiczne w grupie

Rozbudowany moduł praktyczny, w którym uczestnicy poznają konkretne pomysły na realizację działań proekologicznych w przedszkolu i klasach wczesnoszkolnych. Przedstawione zostaną również wybrane pozycje literatury dla dzieci i dorosłych wspierające edukację ekologiczną.

 

TRENER:

Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku pedagogika ze specjalnością praca społeczno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną oraz studiów licencjackich z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Systematycznie poszerza swoją wiedzę i kompetencje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach, m.in. z zakresu rozwiązywania konfliktów w oparciu o kręgi naprawcze, porozumienia bez przemocy (NVC), funkcjonowania przedszkoli leśnych, edukacji muzycznej Pomelody oraz metody projektów badawczych.

Na co dzień pracuje z dziećmi w przedszkolu. W swojej pracy stawia na relacje oraz wspieranie dzieci w samodzielnym odkrywaniu świata. Każdego dnia przekonuje się, jak niezwykłe i twórcze mogą być dziecięce pomysły – wystarczy dać im przestrzeń do działania i zaufanie do ich potencjału.

 

Wymagania techniczne:

Do udziału w szkoleniu niezbędne są:

– komputer ze stabilnym dostępem do Internetu,

– przeglądarka internetowa (np. Chrome, Firefox),

– mikrofon i słuchawki (opcjonalnie, ale zalecane).

Organizacja szkolenia:

Przed szkoleniem otrzymasz od nas wiadomość e-mail z linkiem dostępowym. Po jego kliknięciu wyświetli się okno logowania – wystarczy podać imię oraz adres e-mail.

Kilka minut przed rozpoczęciem szkolenia otwieramy tzw. wirtualny pokój szkoleniowy – w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji, aby pomóc w ewentualnym sprawdzeniu połączenia.

Przebieg szkolenia:

Podczas szkolenia widoczna będzie prezentacja oraz prowadzący. Uczestnicy mogą zadawać pytania na czacie – trener odpowiada na bieżąco lub w wyznaczonym czasie na końcu spotkania.

Zaświadczenie:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy mają możliwość samodzielnego wygenerowania imiennego zaświadczenia.

Zaświadczenie wydawane jest na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2738).

Ekologia | Online

Ekologiczne podejście do życia - jak rozmawiać z dziećmi o ekologii? (elementy Montessori, pedagogiki waldorfskiej i Froebla)

Wybrany termin:

Cena: 300,00