Wybiórczość Pokarmowa

Adresaci

Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pscyholodzy, pedagodzy

Główny cel

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • poznają przykłady zachowań w kontekście przyjmowania pokarmów, w przypadku zaburzeń modulacji sensorycznej
  • poznają najważniejsze czynniki zaburzające procesy związane z karmieniem i jedzeniem
  • dowiedzą się na czym polega terapia małych kroków
  • poznają sposoby pomocy dziecku jedzącemu wybiórczo

Program szkolenia

  1. Pojęcie wybiórczości pokarmowej
  2. Norma rozwojowa czy zaburzenie?
  3. Pierwsze sygnały trudności pokarmowych u dzieci
  4. Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest „zwykłym niejadkiem”
  5. Najważniejsze czynniki zaburzające procesy związane z karmieniem i jedzeniem
  6. Słów kilka o beżowej diecie
  7. Kiedy potrzebna jest terapia i co na ten temat mówią badania?
  8. Dzieci w grupie ryzyka rozwinięcia się zaburzeń integracji sensorycznej ( w kontekście trudności z przyjmowaniem pokarmów)
  9. Zachowania kompensacyjne
  10. Różne przyczyny, jedno zachowanie
  11. Od wybiórczości do awersji
  12. Sensoryczne awersje pokarmowe-sygnały alarmowe
  13. Przykłady zachowań w kontekście przyjmowania pokarmów, w przypadku zaburzeń modulacji sensorycznej
  14. Zaburzenia różnicowania sensorycznego a problemy z przyjmowaniem pokarmów
  15. Trudności z planowaniem motorycznym
  16. Skala SEPS
  17. Dzienniczki żywieniowe
  18. Strategie terapeutyczne
  19. Praca z rodzicem
  20. Terapia małych kroków
  21. Czas na pytania i odpowiedzi

    Po szkoleniu uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli(Dz. U. z 2109r. poz. 1045).