Współczesny wychowawca wobec wyzwań globalnych
Adresaci
wychowawcy i nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dyrektorzy
Główny cel
praktyczne i merytoryczne wsparcie pracy wychowawców w kryzysie globalnym, poznanie konkretnych narzędzi i metod do konstruowania zajęć wychowawczych szytych na miarę współczesnych czasów, wsparcie samoakceptacji, poczucia własnej wartości dzieci i młodzieży podczas godzin wychowawczych
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają metody, narzędzia, źródła potrzebne do konstruowania godzin wychowawczych związanych z poczuciem własnej wartości i samoakceptacji młodych ludzi, o emocjach, wojnie i wielokulturowości.
- Przeanalizują wyniki badań na temat poczucia własnej wartości u młodych ludzi.
- Zaplanują w swoim programie wychowawczych zajęcia na temat emocji, wielokulturowości, poczucia własnej wartości.
- Dowiedzą się jak rozmawiać o wojnie i ocenianiu uczniów obcokrajowców.
- Zwrócą uwagę na ponadczasowość myśli Janusza Korczaka.
Program szkolenia
- Współczesny wychowawca wobec wyzwań globalnych. Pomysły, inspiracje, narzędzia na godziny wychowawcze – must have wychowawcy.
– Co powiedziałby Korczak współczesnym wychowawcom?
– Rola wychowawcy wobec globalnych wyzwań m.in.: wojny, pandemii, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
– Dlaczego warto zadbać o poczucie własnej wartości?
– Jak wspierać samoocenę naszych uczniów?
– Jak rozmawiać z uczniami o emocjach, wojnie i wielokulturowości?
– Konkretne narzędzia, pomysły, inspiracje, wskazówki, metody, ćwiczenia podnoszące samoświadomość uczniów.
– Wsparcie dla wychowawców w zakresie rozmowy nt. myśli suicydalnych u młodzieży