Metody i techniki pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami w ramach WWR
Adresaci
Nauczyciele wychowania przedszkolnego, specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju i inni zainteresowani
Główny cel
Poznanie metod i technik pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami
Korzyści ze szkolenia. Uczestnicy:
- Od czego zacząć pracę z mały dzieckiem?
- Poznają narzędzia do przeprowadzenia diagnozy funkcjonalnej
- Ustalą cele do pracy z dzieckiem
- Jak budować współpracę- podejście 4 Z
- Poznają metody uczenia komunikacji, w tym komunikacji AAC
- Poznają metody i techniki do efektywnej pracy z dzieckiem
- Poznają techniki pracy z emocjami dziecka
Poznanie sposobów ewaluacji efektów terapii
Program szkolenia
1) Pierwsze spotkania z dzieckiem
- Podejścia, metody i techniki pomagające nawiązać relacje z dzieckiem
2) Diagnoza funkcjonalna
- Jak tworzyć diagnozę dziecka?
- Przedstawienie narzędzi pomocnych w prowadzeniu diagnozy, m.in.: PEP-R, KORP, Profil osiągnieć ucznia Jacka Kielina, Skala rozwoju funkcji emocjonalnych S.Greenspana, Essential for Living, inne
3) Cele do pracy z dzieckiem
- Jak ustalić priorytety, od czego zacząć, czego na początku nie wdrażać
4) Podejście 4 Z
- Budowanie współpracy
5) Komunikacja, komunikacja AAC
- Metody i techniki uczenia umiejętności komunikacyjnych
- Zastosowanie systemów i metod AAC
6) Efektywna praca z małym dzieckiem
- Metody, techniki do skutecznego nabywania przez dziecko potrzebnych jemu umiejętności
- Techniki i proste sposoby, by rozumieć, przyjąć i wesprzeć dziecko w radzeniu sobie z jego emocjami
7) Monitorowanie efektów terapii
- Sposoby na ocenianie skuteczności podejmowanych z dzieckiem oddziaływań