Uniwersalne wsparcie w edukacji podstawą edukacji włączającej

Adresaci
Nauczyciele przedszkola i szkoły

Główny cel
Poznanie podstaw edukacji włączającej uwzględniającej uniwersalne wsparcie
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają filozofię edukacji włączającej
- Analizują zasady uniwersalnego projektowania edukacji uwzględniając różnorodne potrzeby i możliwości uczniów
- Projektują zajęcia z wykorzystaniem uniwersalnego projektowania i edukacji oraz uniwersalnych instrumentów wsparcia
- Określają relacje między indywidualizacją a uniwersalnym projektowaniem edukacji w zróżnicowanym zespole uczniów
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia)
Tytuł modułu/Temat
Treści
Filozofia edukacji włączającej
– modele włączania;
– rozwiązania prawne promujące edukację włączającą.
Zasady uniwersalnego projektowania edukacji
– uniwersalne wsparcie;
– uniwersalne projektowanie edukacji i uniwersalne instrumenty wsparcia.
Etapy projektowania zajęć z uwzględnianiem uniwersalnego wsparcia
– projektowanie zajęć dla zróżnicowanych grup uczniów;
– organizacja zajęć uwzględniających zróżnicowane potrzeby: indywidualizacja czy uniwersalne wsparcie.
Formy/metody i techniki pracy: wykład, praca w grupach, analiza tekstów źródłowych, dyskusja, grupy eksperckie, plakaty