nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy, nauczyciele szkół podstawowych i specjaliści
Główny cel
Zdobycie i doskonalenie umiejętności towarzyszenia dziecku w przeżywaniu, rozpoznawaniu i akceptowanym społecznie wyrażaniu emocji
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
Poznają i przećwiczą sposoby wspierania dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji i potrzeb
Zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (samoregulacja)
Zwiększą umiejętności planowania pracy wychowawczej nastawionej na wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego
Program szkolenia
Praca z emocjami dzieci – Kompetencje emocjonalne i społeczne, jak kształtować i wzmacniać umiejętności dzieci – Dziecięce emocje – sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w ich adekwatnym wyrażaniu – O czym „mówią” zachowania i emocje? czym mogą być tzw. trudne zachowania dzieci – przyczyny i funkcje, sposoby zapobiegania i reakcji
Procesy regulacji emocji – Jak uczyć dzieci akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźce
Konstruowanie gier i zabaw rozwijających inteligencję emocjonalną – Przykładowe gry i zabawy oddziałujące na rozwój poszczególnych kompetencji – Tworzenie własnych narzędzi