Zabawy muzyczno-ruchowe w koncepcji Carla Orffa

Termin:

12 X 2022 r 17:30-20:30

Adresaci:

Nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej

Korzyści, uczestnicy:

1. Poznają podstawy systemu Carla Orffa.
2. Doświadczą zabaw oddechowych i zabaw związanych z rytmizacją mowy.
3. Włączą się w kanon rytmiczny i melodyczny.
4. Ułożą rytm z towarzyszeniem ostinata rytmicznego.
5. Podejmą ruch , rytm w improwizacji ruchowo-rytmiczno-wokalnej.
6. Dobiorą własny tekst do podanego rytmu.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu:

  • kształcenie muzyczne poprzez zabawę
  • Tuti frutti imion
  • rozwijanie muzykalności dzieci na zasadzie podobieństwa do etapów rozwoju kultury muzycznej ludzkości,
  • integracja muzyki, słowa i ruchu.

2. Rytmizowanie mowy. Echo rytmiczne. Ćwiczenia oddechowe:

  • Zabawy z imionami
  • Tuti frutti imion
  • „La lamto”-  rytm, gra, ruch
  • „Wszyscy mali, wszyscy duzi”
  • „Pajacyk”
  • „Balonik”, „Trzęsące ciało”, „Kanapa”, „Ściana”
  • „Maszyna dźwięków”

3. Kanon rytmiczny. Tworzenie rytmu z towarzyszeniem ostinata rytmicznego. Improwizacje ruchowo-rytmiczno-wokalne:

  • “Don-don”
  • “Hej jo”- kanon chinski
  • “Kokoleo ko”
  • “Gazetowy kanon”
  • “Nanuma”
  • “O kina daiko”-japońska piosenka o bebnach.
  • „Etiuda instrumentów”
  • “Kropeczkowe kolory”
  • “Klip-klap”
  • “Alunellul”/span>
  • “La la,la”
  • “Tak jak nikt do tej pory”

4. Dobieranie tekstów do podanych rytmów. Kontynuacja podobnego rytmu. Ruch, rym, rytm przy wybranych utworach muzycznych:

  • „Chcemy dziś bawić się”
  • „Wszystko jest kołem”
  • „Dziwna piosenka”
  • „Deszczyk”, „Deszczowa muzyka”, „Deszczowe instrumenty”
  • Etiuda ruchowa „Motyle”
  • 00

    dni

  • 00

    godzin

  • 00

    minut

  • 00

    sekund