Priorytet MEiN

Tworzenie testów szkolnych zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego

Adresaci

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół

Główny cel

Poszerzenie i uzupełnienie wiedzy na temat oceniania wewnątrzszkolnego

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

1) Poznają podstawowe założenia pomiaru dydaktycznego.
2) Poznają podział i analizują charakterystykę zadań testowych.
3) Opisują znaczenie kartoteki testu w sprawdzaniu wiedzy i umiejętności opisanych wymaganiami edukacyjnymi.
4) Tworzą przykładowe zadania zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego.

Program szkolenia

  1. Podstawy pomiaru dydaktycznego
    • rodzaje pomiaru
    • typy zadań i ich charakterystyka
  2. Praktyczne rozwiązania pomiarowe
    • wady i zalety różnych typów zadań
    • miejsce wymagań edukacyjnych w tworzeniu kartoteki testu
    • konstruowanie zadań i klucza odpowiedzi
    • różnorodność arkuszy testów