Cel szkolenia
Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysu psychicznego
– wzmocnienie umiejętności wychowawczych
– przeciwdziałanie cyberprzemocy
Program
1. Rozkrętka dla mózgu, czyli jak przygotować dzieci/młodzież do rozmów o trudnych sprawach?
2. Klasowe rytuały obniżające napięcie emocjonalne uczniów.
3. Budowanie zasad klasowych.
4. Scenariusz lekcji poświęcony cyberprzemocy i odpowiedzialności w sieci za innych.
5. Ćwiczenia.
Wykładowca – psycholog, edukator i coach, pracował osiem lat jako psycholog w gimnazjum w Krakowie. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i wizytatorów ds. ewaluacji. Pracuje z dorosłymi, nastolatkami i dziećmi. W swojej pracy łączy wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki oraz coachingu przenosząc rozwiązania ze świata edukacji do biznesu i z biznesu do edukacji. Prowadząc szkolenia oraz coaching kieruje się duchem porozumienia bez przemocy (ang. NVC – Nonviolent Communication) oraz ekologią człowieka polegającą na możliwie najpełniejszym korzystaniu z ludzkiego potencjału. Autor dwóch książek na temat ADHD, kilku rozdziałów w publikacjach naukowych oraz wielu artykułów poświęconych edukacji i rozwojowi człowieka. Współtwórca i trener rekomendowanego programu profilaktyki selektywnej „Program Nauki Zachowania” oraz współautor programu profilaktyki uniwersalnej dla szkół ponadpodstawowych „prOjektLustrO”.