Podsumowanie pracy szkoły za I półrocze roku szkolnego 2022/2023

Adresaci
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół

Główny cel
Usystematyzowanie wiedzy służącej przedstawieniu i ocenie najważniejszych wyników działań podjętych w szkole
w kończącym się I półroczu pracy szkoły
Cele szczegółowe (przewidywane efekty):
Szkolenie ma na celu pomóc dyrektorowi skutecznie i sprawnie podsumować wszystkie obszary pracy szkoły w pierwszym półroczu. Omówione zostaną zadania dotyczące analizy i oceny realizowanych zadań zarówno pod kątem efektywności jak i zgodności z przepisami prawa, w szczególności w zakresie oceniania i klasyfikowania, udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej, przyjętych do realizacji planów
i programów, a także wyników, wniosków i rekomendacji. Zaprezentowane zostaną również sposoby
i zaproponowane narzędzia do opracowania realizowanych zadań. Udział w szkoleniu będzie pomocny
w przygotowaniu analizy i podsumowania pracy szkoły związanej z formami realizowanego przez dyrektora nadzoru pedagogicznego. Uczestnicy będą mogli skorzystać z usystematyzowanej wiedzy dotyczącej zastosowania obowiązujących zapisów prawa w praktyce.
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia)
Tytuł modułu/Temat
Treści
Podsumowanie zadań dyrektora i nauczycieli za pierwsze półrocze.
- cel podsumowania pracy szkoły,
- istota i funkcje nadzoru pedagogicznego,
- realizacja zadań w oparciu o obowiązujące zapisy prawa;
Analiza wyników nauczania – ocenianie i klasyfikacja śródroczna
- analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów (w tym realizujących indywidualne nauczanie, indywidualny program lub tok nauki, spełniającego obowiązek szkolny lub nauki poza szkołą, nauczanych zdalnie/stacjonarnie, zwolnienia z zajęć),
- analiza udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- ocena przebiegu procesów kształcenia i efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej;
Podsumowanie półrocznej pracy szkoły
- informacja o realizacji podstawy programowej i programów nauczania w realizowanych modułach nauczania (stacjonarnym, zadanym, hybrydowym),
- przedstawienie efektów nowych/nowatorskich rozwiązań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w pracy nauczycieli,
- analizy i oceny działań funkcjonujących w szkole zespołów nauczycieli (przedmiotowych, zadaniowych i innych),
- ocena, wnioski i rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa uczniów w okresie pandemii;
Podsumowanie realizacji zadań dyrektora szkoły
- ocena efektów działalności szkoły w różnych obszarach,
- wnioski i rekomendacje wynikające z nadzoru pedagogicznego dyrektora dotyczące kontroli i wspomagania nauczycieli,
- informacje dotyczące oceny pracy i awansu zawodowego nauczycieli;
Propozycje rozwiązań
- omówienie przykładowych rozwiązań związanych z dokumentacją realizowanych zadań z zakresu kontroli.