Obsługa MS Word i MS Excel

Adresaci
nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, dyrektorzy inni
zainteresowani

Główny cel
Uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczne umiejętności obsługi programów Word i Excel na poziomie podstawowymi rozszerzonym, pozwalające na usprawnienie codziennej pracy nauczyciela/dyrektora.
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają podstawowe oraz dodatkowe elementy, funkcjonalności programów Word i Excel
- Przećwiczą posługiwanie się programami na konkretnych przykładach.
- Stworzą własne pliki do użycia w swojej pracy.
Program - Dzień 1
MS Word
Tytuł modułu/Temat
Treści
1) Wprowadzenie
Podstawowe elementy Word widoczne na ekranie – omówienie, nazewnictwo, włączanie/wyłączanie
2) Podstawowe elementy formatowania dokumentu
Tworzymy dokument „Konspekt na hospitalizację.” Ustawienia akapitu, użycie stylów, numeracja, tabulacja, twarda spacja, nowa strona.
3) Nagłówek i stopka
Omówienie i dodanie nagłówka i stopki, obiekty wstawiane automatycznie
4) Tabela
Wstawianie tabeli w dokumencie Word, zmiana ustawień wierszy/kolumn
5) Drukowanie
Wybór drukarki (plik/papier), ustawienia drukowania
6) Zakończenie
Odpowiedzi na pytania uczestników
Przerwa 10 min
MS Excel
Tytuł modułu/Temat
Treści
1) Wprowadzenie
Podstawowe elementy Excel widoczne na ekranie – omówienie, nazewnictwo, włączanie/wyłączanie
2) Podstawowe elementy formatowanie, formuły i funkcje
Tworzymy dokument „Rozliczenie godzin dodatkowych.” Użycie dat, formuł obliczeniowych, funkcji. Formatowanie tabeli.
3) Praca z arkuszami
Kopiowanie, nazywanie, obliczenia na kilku arkuszach.
4) Drukowanie
Wybór drukarki (plik/papier), ustawienia drukowania, skalowanie.
5) Zakończenie
Odpowiedzi na pytania uczestników
Program - Dzień 2
MS Word
Tytuł modułu/Temat
Treści
1) Wprowadzenie
Podstawowe elementy Word widoczne na ekranie – omówienie, nazewnictwo, włączanie/wyłączanie
2) Elementy formatowania dokumentu
Tworzymy dokument „Plan pracy zespołu.” Tworzenie własnych stylów, numeracja zagnieżdżona, ustawienia tabulatorów
3) Podział dokumentu
Podział sekcji, kolumny, praca na sekcjach
4) Spisy automatyczne
Wstawianie odnośników, spisu treści i spisu tabel.
5) Szablon
Tworzenie własnego szablonu „Dyżurni”
6) Zakończenie
Odpowiedzi na pytania uczestników
Przerwa 10 min
MS Excel
Tytuł modułu/Temat
Treści
1) Wprowadzenie
Podstawowe elementy Excel widoczne na ekranie – omówienie, nazewnictwo, włączanie/wyłączanie
2) Elementy formatowania, formuły i funkcje
Tworzymy dokument „Wycieczka szkolna” Użycie formuł obliczeniowych, funkcji (jeżeli, licz.jeżeli), formatowanie warunkowe.
3) Użycie sortowania i filtrów
Zasady i ustawienia wielopoziomowe przy sortowaniu i filtrowaniu
4) Praca z arkuszami
Stałe w osobnym arkuszu, nazwy w formułach
5) Tabele przestawne
Tworzymy tabelę „Uczniowie, przedmiot, oceny”.
6) Drukowanie
Nagłówki i stopki na wydrukach, ustawienia wydruku
6) Zakończenie
Odpowiedzi na pytania uczestników