Adresaci
W kursie powinna uczestniczyć osoba, która: zajmuje się zarządzaniem dokumentacją - dyrektorzy, sekretarze, archiwiści, osoby zatrudnione w szeroko rozumianej administracji placówek oświatowych.
Główny cel
Zapoznanie się z prawidłowym prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji występującej w placówce oświaty.
Korzyści ze szkolenia:
Zakłada się, że po zakończeniu szkolenia jego uczestnik będzie potrafił/wiedział:
jakie rodzaje dokumentacji występują w placówce,
jakie są normatywy kancelaryjne i archiwistyczne,
jak klasyfikować i kwalifikować dokumentację,
jakie są czynności kancelaryjne,
jakie są nowe zasady postępowania z dokumentacja osobową,
jak postępować z dokumentacją likwidowanej jednostki.
Program
1. Podstawy prawne obiegu dokumentacji i czynności kancelaryjnych w podmiotach oświatowych.
2. Instrukcja kancelaryjna w placówce.
3. Dokumenty w placówce oświatowej. Rodzaje dokumentacji.
4. Czynności kancelaryjne z uwzględnieniem systemu kancelaryjnego funkcjonującego w placówce.
5. Przykładowy JRWA w placówce oświaty- klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji- podstawowe zasady.
6. Archiwizacja w placówkach oświatowych.
7. Tworzenie dokumentacji w związku z zakończeniem zajęć dydaktycznych w okresie pandemii- Rozporządzenie MEN w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania * jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem *COVID-19.