Trudności edukacyjne i społeczne dzieci w świetle teorii integracji sensorycznej
Adresaci
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i inni zainteresowani
Główny cel
Poznanie podstaw teoretycznych oraz praktycznych z zakresu Integracji Sensorycznej w pracy w grupie przedszkolnej
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- poznają podstawową wiedzę dotyczącą Integracji Sensorycznej,
- poznają charakterystyczne objawy zaburzeń Integracji Sensorycznej,
- dostaną narzędzie do obserwacji dzieci pod kątem zaburzeń Integracji Sensorycznej,
- otrzymają odpowiedź na realne problemy, z którymi zmierzają się wychowawcy w grupie.
Program szkolenia
- Co to jest Integracja Sensoryczna?
Teoria i założenia Integracji Sensorycznej - Trochę o zmysłach – wielozmysłowa stymulacja
Opis działania zmysłów normatywnie oraz w przypadku zaburzeń (układ przedsionkowy, system dotykowy/czucie, wzrok, słuch, węch, smak) - Zasady konstruowania zajęć z uwzględnieniem założeń Integracji Sensorycznej
Omówienie zasad wplatania elementów z Integracji Sensorycznej, na co zwracać uwagę, omówienie Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego dla nauczycieli (na podstawie Lyn A. Balzer-Marin) - Odpowiedzi na pytania, dyskusja
Odpowiedzi na pytania zadane wcześniej przez uczestników oraz dyskusja związana z
aktualnymi potrzebami. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej
Po szkoleniu uczestnik otrzyma: Zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego (Dz. U. z 2109r. poz. 1045) oraz materiały szkoleniowe.