Trening Rozwoju i Regulacji Emocji dzieci i młodzieży

Adresaci

nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy, nauczyciele szkół podstawowych i specjaliści

Główny cel

Zdobycie i doskonalenie umiejętności towarzyszenia dziecku w przeżywaniu, rozpoznawaniu i akceptowanym społecznie wyrażaniu emocji

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • Poznają i przećwiczą sposoby wspierania dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji i potrzeb
  • Zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (samoregulacja)
  • Zwiększą umiejętności planowania pracy wychowawczej nastawionej na wspieranie  rozwoju społeczno-emocjonalnego

Program szkolenia

  1. Praca z emocjami dzieci
    – Kompetencje emocjonalne i społeczne, jak kształtować i wzmacniać umiejętności dzieci
    – Dziecięce emocje – sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w ich adekwatnym wyrażaniu
    – O czym „mówią” zachowania i emocje? czym mogą być tzw. trudne zachowania dzieci – przyczyny i funkcje, sposoby zapobiegania i reakcji

  2. Procesy regulacji emocji
    – Jak uczyć dzieci akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźce

  3. Konstruowanie gier i zabaw rozwijających inteligencję emocjonalną
    – Przykładowe gry i zabawy oddziałujące na rozwój poszczególnych kompetencji
    – Tworzenie własnych narzędzi