Trening Rozwoju i Regulacji Emocji dzieci i młodzieży
Adresaci
nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy, nauczyciele szkół podstawowych i specjaliści
Główny cel
Zdobycie i doskonalenie umiejętności towarzyszenia dziecku w przeżywaniu, rozpoznawaniu i akceptowanym społecznie wyrażaniu emocji
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają i przećwiczą sposoby wspierania dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji i potrzeb
- Zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (samoregulacja)
- Zwiększą umiejętności planowania pracy wychowawczej nastawionej na wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego
Program szkolenia
Praca z emocjami dzieci
– Kompetencje emocjonalne i społeczne, jak kształtować i wzmacniać umiejętności dzieci
– Dziecięce emocje – sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w ich adekwatnym wyrażaniu
– O czym „mówią” zachowania i emocje? czym mogą być tzw. trudne zachowania dzieci – przyczyny i funkcje, sposoby zapobiegania i reakcjiProcesy regulacji emocji
– Jak uczyć dzieci akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźceKonstruowanie gier i zabaw rozwijających inteligencję emocjonalną
– Przykładowe gry i zabawy oddziałujące na rozwój poszczególnych kompetencji
– Tworzenie własnych narzędzi