Praca z uczniem wybitnie zdolnym

Adresaci

Nauczyciele szkół, przedszkoli, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani

Główny cel

Zdobycie i doskonalenie umiejętności indywidualizacji pracy z dziećmi i motywowania uczniów uzdolnionych, o wysokim poziomie motywacji wewnętrznej

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • Poznają sposoby rozpoznawania zdolności oraz formy wsparcia ucznia ujawniającego wybitne zdolności
  • Zwiększą wrażliwość na potrzeby emocjonalno-społeczne uczniów o wybitnych uzdolnieniach
  • Przeanalizują metody pracy z uczniem o ukierunkowanych zainteresowaniach
  • Zaplanują organizację zajęć z uczniem zdolnym, wspomaganie jego rozwoju emocjonalno-społecznego i współpracę z rodzicami

Program szkolenia

  1. Uczeń zdolny w świetle przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    – Uczeń zdolny jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  2. Rozpoznawanie uzdolnień
    – Cechy ucznia zdolnego
    – Diagnozowanie zdolności i potrzeb oraz potencjalnych trudności w funkcjonowaniu ucznia
  3. Organizacja pracy z uczniem zdolnym i narzędzia wzmacniania jego rozwoju
    – Organizacja zajęć z uczniem zdolnym
    – Indywidualny Program / Tok Nauczania
    – Formy wsparcia
    – Dostosowywanie wymagań edukacyjnych
    – Metody pracy
  4. Rola nauczyciela i rodziców
    – Uważne wsparcie harmonijnego rozwoju, podtrzymanie motywacji, przeciwdziałanie wykluczeniu z klasy