Nauczyciele szkół, przedszkoli,
psycholodzy, pedagodzy i inni
zainteresowani
Główny cel
Zdobycie i doskonalenie umiejętności indywidualizacji pracy z dziećmi i motywowania uczniów uzdolnionych, o wysokim poziomie motywacji wewnętrznej
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
Poznają sposoby rozpoznawania zdolności oraz formy wsparcia ucznia ujawniającego wybitne zdolności
Zwiększą wrażliwość na potrzeby emocjonalno-społeczne uczniów o wybitnych uzdolnieniach
Przeanalizują metody pracy z uczniem o ukierunkowanych zainteresowaniach
Zaplanują organizację zajęć z uczniem zdolnym, wspomaganie jego rozwoju emocjonalno-społecznego i współpracę z rodzicami
Program szkolenia
Uczeń zdolny w świetle przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej – Uczeń zdolny jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Rozpoznawanie uzdolnień – Cechy ucznia zdolnego – Diagnozowanie zdolności i potrzeb oraz potencjalnych trudności w funkcjonowaniu ucznia
Organizacja pracy z uczniem zdolnym i narzędzia wzmacniania jego rozwoju – Organizacja zajęć z uczniem zdolnym – Indywidualny Program / Tok Nauczania – Formy wsparcia – Dostosowywanie wymagań edukacyjnych – Metody pracy
Rola nauczyciela i rodziców – Uważne wsparcie harmonijnego rozwoju, podtrzymanie motywacji, przeciwdziałanie wykluczeniu z klasy