Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2021/2022. Nowa organizacja i prowadzenie nadzoru przez dyrektora.

Adresaci
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, inni
zainteresowani

Główny cel
Usystematyzowanie wiedzy w zakresie nowej organizacji
i zasad prowadzenia nadzoru pedagogicznego.
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Udział w szkoleniu będzie pomocny dyrektorowi w przygotowaniu organizacyjnej i merytorycznej strony pracy szkoły związanej z formami realizowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora.
Uczestnicy będą mogli skorzystać z usystematyzowanej wiedzy dotyczącej zastosowania obowiązujących zapisów prawa w praktyce.
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia)
Tytuł modułu/Temat
Treści
Nadzór pedagogiczny dyrektora
Planowanie nadzoru zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowego prawa
Zakres i sposób planowania
– czym jest nadzór?
– co podlega nadzorowi?
– w jakich formach jest prowadzony?
– na czym polega?
nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora
Nadzór pedagogiczny w nauczaniu trójmodułowym;
nowa definicja kontroli
– co podlega nadzorowi dyrektora w nauczaniu trójmodułowym?
– jak rozumieć nową definicję kontroli?
Zadania dyrektora
– omówienie zadań z zakresu kontroli,
– omówienie zadań z zakresu wspomagania,
realizowanych przez dyrektora w ramach sprawowanego nadzoru.
Plan kontroli
– przedstawienie przykładowych planów kontroli w zależności od ich zakresu
- Formy/metody i techniki pracy: webinar
- Warunki ukończenia: udział w szkoleniu
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego (Dz. U. z 2109r. poz. 1045), omawiane materiały