Laboratoria przyszłości - jak planować i realizować zajęcia zgodnie z wymogami projektu i kierunkiem polityki oświatowej
Adresaci
nauczyciele, dyrektorzy
Główny cel
Prezentacja możliwości realizacji zajęć z wykorzystaniem pomocy laboratoriów przyszłości.
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają założenia projektowe związane z wykorzystaniem pomocy laboratoriów przyszłości
- Analizują możliwości wykorzystania pomocy w czasie prowadzonych zajęć
- Poznają założenia zintegrowanej strategii umiejętności w zakresie umiejętności podstawowych i przekrojowych
- Określają możliwości kształtowania umiejętności podstawowych i przekrojowych z wykorzystaniem pomocy laboratorium przyszłości
- Planują zakres i sposoby współpracy sprzyjające wykorzystaniu pomocy laboratoriów w swojej pracy
Podczas szkolenie zostanie przedstawiona analiza możliwości wykorzystania pomocy laboratoriów w czasie realizacji kierunku polityki oświatowej: Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
Program szkolenia
1. Założenia projektu laboratoria przyszłości
– Wymagania dotyczące wykorzystania pomocy.
– Dokumentowanie podejmowanych działań.
2. Projektowanie dydaktyczne zajęć
Zasady projektowanie z wykorzystaniem pomocy laboratoriów oraz uwzględniając umiejętności podstawowe i przekrojowe.
3. Zintegrowana strategia umiejętności
Umiejętności podstawowe i przekrojowe – opis umiejętności.