Nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni, rady pedagogiczne.
Rozpoznawanie problemów emocjonalnych w zakresie zdrowia psychicznego, w tym depresja u dzieci.
– umiejętność rozpoznawania problemów emocjonalnych w zakresie zdrowia psychicznego uczniów,
– formy udzielania wsparcia uczniom,
– formy i sposoby udzielania pomocy.
– najczęściej występujące zburzenia emocjonalne i lękowe dzieci i młodzieży,
– rosnąca liczba zachorowań na depresję,
– rosnąca liczba samobójstw.
1
– jak rozróżnić obniżony nastrój od epizodu depresyjnego,
– na co zwrócić uwagę przy podejrzeniu depresji u ucznia,
– czynniki ryzyka, a zachorowania na depresję,
– grupy ryzyka, na kogo zwracać szczególną uwagę?
– metody na rozładowanie emocji i napięcia,
– formy oddziaływania na dzieci i młodzież,
– formy wsparcia,
– jak chronić się przed depresją?
– co robić w przypadku niepokojącego zachowania,
– czy i jak rozmawiać?
Formy/metody i techniki pracy:
wykład, dyskusja, analiza przypadków, omówienie sytuacji trudnych w odniesieniu do tematyki