BAJKOTERAPIA jako skuteczna metoda wspomagająca pracę z dzieckiem

Adresaci

Nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej, inni zainteresowani

Główny cel

Zapoznanie nauczycieli z metodą i technikami bajkoterapii

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • Poznają metodę bajkoterapii, jaką stosować mogą w pracy z dziećmi
  • Poznają różne bajki, które stosować mogą w celach psychoedukacyjnych, psychoterapeutycznych, relaksacyjnych
  • Przeanalizują wnikliwie scenariusze sesji bajkoterapeutycznych.
  • Przeanalizują aspekty etyczne osoby terapeuty
  • Zaplanują tematy sesji bajkoterapeutycznych, zgodnie z potrzebami dzieci

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do tematyki bajkoterapii
  • Wyjaśnienie pojęć: bajkoterapia, bajka, baśń
  • Prowadzenie terapii z zastosowaniem bajek
  • Rola twórczości
  • Metody bajkoterapii
  • Organizacja sesji bajkoterapii
  • Funkcje bajkoterapii
  • Formułowanie celów bajkoterapii
  1. Warsztat- aktywny udział w sesji bajkoterapii
  • Złośnik- wspieranie dziecka w radzeniu sobie ze złością
  • Jestem wyjątkowy- wspieranie dziecka w poczuciu własnej wyjątkowości i dostrzeganiu wyjątkowości innych osób
  • Kosmita- mam młodsze rodzeństwo- wspieranie dziecka w radzeniu sobie z sytuacją nową i rudną, jaką jest pojawienie się młodszego rodzeństwa
  • Mój kolega ma autyzm- wspieranie dziecka w zrozumieniu świata i zachowań dzieci z autyzmem.
  • Historia o kłótnikach- wspieranie dziecka w radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych
  • Ale ciemmmmno- wspieranie dziecka w radzeniu sobie z lękiem przed ciemnością
  1. Ćwiczenia i podsumowanie
  • Ułożenie bajki terapeutycznej wspierającej dziecko z deficytami pewności siebie
  • Ćwiczenia w twórczym pisaniu