Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat wspierania rozwoju umiejętności społecznych dzieci w czasie codziennej pracy edukacyjnej
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
1) Poznają założenia oddziaływania pedagogicznego podczas zajęć TUS
3) Rozwiną umiejętności oddziaływania przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
3) Zwiększą dostępność reagowania przez wzmacniające komunikaty, instrukcje i wizualizacje
Treści
Podstawy teoretyczne TUS:
– oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację, – instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej.
Elementy treningu umiejętności społecznych: – tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego, – konstruowanie wzmacniających komunikatów, – praca z emocjami dziecka, – praca z trudnymi zachowaniami.
Wykładowca: Monika Kolon (przygotowanie pedagogiczne; również specjalizacja andragogiczna: przygotowanie do pracy z dorosłymi, wspieranie edukacji dorosłych; trener umiejętności społecznych)