Cel szkolenia
Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli prowadzących zajęcia z kodowania w edukacji wczesnoszkolnej
Korzyści. Uczestnicy:
- Utrwalą wiedzę w zakresie kodowania
- Poznają zasady organizacji zajęć z wykorzystaniem narzędzi ICT
- Przeanalizują możliwości wykorzystania robotów edukacyjnych w czasie pracy z dziećmi
- Zaplanują innowacyjne zajęcia z zakresu kodowania w klasach I-III szkoły podstawowej
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia):
Tytuł modułu/Temat
Treści
Godziny
Metody wspierające kształtowanie umiejętności rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów
- – najnowsze trendy w obszarach nauczania i uczenia się,
- – wspomaganie nauczania i uczenia się narzędziami TIK,
- – neurodydaktyka, czyli uczenie się przyjazne mózgowi,
- – nowa rola nauczyciela w procesie kształcenia,
- – uczenie się przez całe życie.
1
Narzędzia wspierające naukę programowania, kodowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera
i innych urządzeń cyfrowych
- – programowanie wizualne historyjek obrazkowych
- – kodowanie z robotami edukacyjnymi
- – tworzenie prostych algorytmów
- – korzystanie z narzędzi tj. logomocja w Python
- – tworzenie prostych algorytmów z wykorzystaniem Baltie
- – Code.org – kodowanie dla najmłodszych
- – inne aplikacje wspomagające naukę kodowania
3
Wykaz materiałów dla uczestnika: materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej – materiały dla uczestnika