Narzędzia TIK w edukacji hybrydowej

Adresaci
Nauczyciele

Główny cel
Poznanie zasad pracy w modelu hybrydowym
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- 1) Będą potrafili systemowo wspierać wszystkie obszary działalności szkoły/przedszkola/placówki.
2) Przeanalizują kompetencje kluczowe nauczycieli w czasach COVID-19.
- 3) Zaplanują praktyczne działania, przydatne w pracy w modelu hybrydowym.
- 4) Poznają zasady bezpiecznej pracy i organizacji pracy w trybie hybrydowym
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia)
Tytuł modułu/Temat
Treści
Godziny
Systemy zdalnego kształcenia w modelu hybrydowym
- 1) Przykładowe aplikacje wspomagające proces zdalnego kształcenia w modelu hybrydowym.
- 2) Zalety i wady wybranych systemów.
- 3) Warunki wykorzystania przykładowych narzędzi w placówce edukacyjnej.
4) Zasady organizacji pracy w modelu hybrydowym.
1
Kompetencje kluczowe nauczycieli
- 1) Kompetencje kluczowe nauczycieli w Polsce i Europie.
- 2) Edukacja w czasach COVID-19.
3) Edukacja hybrydowa – jakich kompetencji wymaga od nauczycieli.
1
Prowadzenie lekcji i zajęć dydaktycznych w modelu hybrydowym
- 1) Przykłady zasobów edukacyjnych do wykorzystania w czasie pracy hybrydowej.
- 2) Narzędzia TIK wspomagające pracę nauczyciela.
- 3) Budowanie relacji z uczniami w czasie pracy hybrydowej.
4) Wybrane elementy grywalizacji.
1
Bezpieczeństwo pracy zdalnej
- 1) Bezpieczeństwo nauczyciela i uczniów w czasie pracy zdalnej.
- 2) Bezpieczeństwo danych osobowych.
3) Praktyczne rozwiązanie wspierające pracę nauczyciela.
1
- Formy/metody i techniki pracy: wykład, ćwiczenia indywidualne, dyskusja moderowana
- Wykaz materiałów pomocniczych: brak
- Zalecana literatura/wykaz przydatnych materiałów/ stron internetowych:
- 1) Pyżalski J., Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o., 2020 r.
- 2) Raport Eurydice, Edukacja cyfrowa w szkołach w Europie, wyd. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020 r.
- 3) Pyżalski J., Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19, wyd. EduAkcja Sp. z o.o., 2020 r.
- Warunki ukończenia: aktywny udział w szkoleniu
- Ewaluacja – narzędzia: arkusz oceny szkolenia
- Wykaz materiałów dla uczestnika: – materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej