KONCEPCJA MERYTORYCZNA REALIZACJI SZKOLENIA
1. Przygotowanie nauczycieli szkół/przedszkoli/placówek oświatowych do jak najlepszego
przygotowania się do udziału w konkursie na stanowisko dyrektora
2. Cele szczegółowe(przewidywane efekty):
Po szkoleniu uczestnicy:
1. znają szczegółowo wymagania kwalifikacyjne niezbędne do ubiegania się o stanowisko dyrektora
szkoły/przedszkola /placówki oświatowej oraz zadania stojące przed dyrektorem
2. potrafią przygotować dokumenty konieczne do udziału w konkursie,
3. umieją właściwie zaprezentować się swoje wiadomości i umiejętności przed komisją konkursową.
Wstęp
1. Podstawy prawne
2. Wymagania ustawowe oraz wynikające z rozporządzenia MEN do ubiegania się o stanowisko dyrektora szkoły/placówki
3.Skład komisji konkursowej; jej umocowanie i zadania
Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły/placówki
1. Terminy i sposób złożenia dokumentacji do komisji konkursowej
2. Przebieg I etapu konkursu
3. Przebieg II etapu konkursu
Przygotowanie podstawowych dokumentów
1. Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej
2. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu
3. Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły/placówki
Przebieg rozmowy z członkami komisji konkursowej
1. 10 złotych zasad wystąpień publicznych
2. Przygotowanie odpowiedzi na pytania zadawane przez członków komisji.
Wykładowca: Bogdan J. Żerkowski – nauczyciel dyplomowany, ekspert ds. awansu zawodowego, b. st. wizytator KO w Warszawie
Liczba godzin dydaktycznych: 4 godziny