Diagnoza matematyczna najmłodszych
- szkolenie stacjonarne

Adresaci
Cele szkolenia
1. Wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu diagnozowania dzieci 5 – 6 letnich.
2. Zapoznanie ze sposobami wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
3. Wzbogacenie wiedzy o wskazówki metodyczne i organizacyjne ułatwiające prowadzenie
zajęć matematycznych indywidualnie, zespołowo i z całą grupą.
Program szkolenia
1. Badanie kompetencji dziecka 5 lub 6 letniego z edukacji matematycznej z zakresu :
– liczenia przedmiotów
– rozumienia i respektowania umów
– badania równoliczności
– dodawania i odejmowania
– stałości liczebności zbioru
– seriacji, czyli szeregowania
– stałości długości
– stałości masy
– stałości płynów
– klasyfikacji
2. Omówienie wyników diagnozy i skonstruowanie programu dydaktyczno – wyrównawczego dla zdiagnozowanego dziecka.
3. Zapoznanie ze wskazówkami metodycznymi i organizacyjnymi w realizacji zajęć matematycznych;
4. Przykładowe rozwiązania metodyczne ( zajęcia, zabawy, ćwiczenia i gry) dla dzieci wymagających wspomagania rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną.
W koszt szkolenia wliczone są: serwis kawowy, materiały, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli(Dz. U. z 2109r. poz. 1045)
Prowadzenie:
Ewa Zielińska – wieloletnia nauczycielka wychowania przedszkolnego. Wspólnie z profesor Edytą Gruszczyk – Kolczyńską zmienia rzeczywistość przedszkolną poprzez prowadzenie badań nad metodami lepszej efektywności procesu wychowania i kształcenia w warunkach przedszkola. Zajmuje się wspomaganiem rozwoju umysłowego małego dziecka wraz z edukacją matematyczną oraz umiejętnością skupiania uwagi i świadomego zapamiętywania tego , co trudne. Prowadzi wykłady i ćwiczenia ze studentami Akademii Pedagogiki Specjalnej na Studiach Podyplomowych z metodyki wychowania przedszkolnego i pracy z dzieckiem uzdolnionym matematycznie .