DEPRESJE, MYŚLI SAMOBÓJCZE I SAMOOKALECZENIA
Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że na depresję może cierpieć nawet 0,3% dzieci w wieku przedszkolnym, 2% dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej i 4–8% nastolatków. Depresja u młodych ludzi wiąże się z dokonywaniem samookaleczeń. Z relacji młodych ludzi na temat ich stanu psychicznego podczas okaleczania się wiemy, że najczęściej w zachowaniu tym widzą oni sposób na obniżenie poziomu odczuwanego napięcia i poprawę samopoczucia. Nastolatki szukają ulgi od trudnego do zniesienia smutku, cierpienia, złości, frustracji, osamotnienia i poczucia bezradności. Najcięższą konsekwencją depresji jest oczywiście samobójstwo, które każdego roku popełnia 800 000 osób.
Cel główny: Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysu psychicznego.
Uczestnicy:
1) Otrzymają wiedzę na temat depresji, myśli samobójczych i samookaleczeń.
2) Będą wiedzieli w jaki sposób pomóc uczniom znajdującym się w kryzysie psychicznym.
Program
- 1. Depresja – czym jest depresja
Objawy depresji
Jak odróżnić depresję od stanu przygnębienia
Jak się leczy depresję
Czego nie robić wobec osób z depresją
Jak wspomóc osoby z depresją.
- 2. Myśli samobójcze – przyczyny myśli samobójczych
Co robić w przypadku myśli samobójczych (jak mogą pomóc rówieśnicy, jak mogą pomóc rodzice, jak mogą pomóc nauczyciele)
- 3. Samookaleczenie – skąd się biorą
Jak reagować, gdy dowiemy się, że uczeń/uczennica dokonuje samookaleczeń
- 4. Wykaz materiałów dla uczestnika:
– materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej prezentacja ze szkolenia.
Wykładowca – psycholog, edukator i coach, pracował osiem lat jako psycholog w gimnazjum w Krakowie. Od 2005 roku współpracuje z NODN „Sophia” prowadząc szkolenia dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i wizytatorów ds. ewaluacji. Pracuje z dorosłymi, nastolatkami i dziećmi.
W swojej pracy łączy wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki oraz coachingu przenosząc rozwiązania ze świata edukacji do biznesu i z biznesu do edukacji. Prowadząc szkolenia oraz coaching kieruje się duchem porozumienia bez przemocy (ang. NVC – Nonviolent Communication) oraz ekologią człowieka polegającą na możliwie najpełniejszym korzystaniu z ludzkiego potencjału. Autor dwóch książek na temat ADHD, kilku rozdziałów w publikacjach naukowych oraz wielu artykułów poświęconych edukacji i rozwojowi człowieka. Współtwórca i trener rekomendowanego programu profilaktyki selektywnej „Program Nauki Zachowania” oraz współautor programu profilaktyki uniwersalnej dla szkół ponadpodstawowych „prOjektLustrO”.
Szkolenia online prowadzone są na żywo. W trakcie można zadawać pytania na czacie.
Czas szkolenia: 3 h zegarowe
Uczestnik po szkoleniu otrzyma zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego (Dz. U. z 2109r. poz. 1045) oraz materiały szkoleniowe.
Jak wziąć udział w szkoleniu?
Nie trzeba niczego instalować! Aby dołączyć do pokoju szkoleniowego należy kliknąć w link, który zostanie przesłany mailowo na 1dzień przed szkoleniem i wpisać się na listę obecności..
Kilkanaście minut przed rozpoczęciem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy” i w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.