Budowanie odporności psychicznej dzieci
i młodzi
- w krainie emocji

Adresaci
Nauczyciele wszystkich typów szkół, przedszkoli, dyrektorzy, wicedyrektorzy

Główny cel
Zwiększenie umiejętności w obszarze rozpoznawania
i nazywania emocji własnych oraz dzieci i młodzieży jako element profilaktyki zdrowia psychicznego
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- 1) Poznają warunki profilaktyki zdrowia psychicznego związane z rozpoznawaniem i adekwatnym wyrażaniem emocji.
- 2) Poznają i przećwiczą sposoby wspierania dzieci i młodzieży w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji
i potrzeb. 3) Zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami.
Program
1) Praca z emocjami dzieci/młodzieży
2) Praca z własnymi emocjami – emocje
– sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w ich adekwatnym wyrażaniu;
– o czym „mówią” zachowania i emocje? Docieranie do potrzeb; czym mogą być tzw. trudne zachowania dzieci/młodzieży – przyczyny i funkcje, sposoby zapobiegania i reakcji;
– jak uczyć akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźce czuciowe;
3) Zrób miejsce radości; przytul swoją złość i pogłaszcz smutek
Trener: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.