ABC dyrektora szkoły/przedszkola/placówki oświatowej
Adresaci: Dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół/przedszkoli/placówek oświatowych (szczególnie pełniący swoje funkcje od 1 września br.)
Trener: nauczyciel dyplomowany, ekspert ds. awansu zawodowego, b. st. wizytator KO w Warszawie Liczba godzin dydaktycznych: 4
Koncepcja merytoryczna realizacji szkolenia
- 1. Cel główny: Przygotowanie kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek oświatowych do jak najlepszego i zgodnego z prawem wykonywania swoich zadań i obowiązków
- 2. Cele szczegółowe(przewidywane efekty):
Uczestnicy:
Poznają przepisy prawa oświatowego związane z pełnieniem funkcji kierowniczych
Będą potrafili systemowo wspierać wszystkie obszary działalności szkoły/przedszkola/placówki
W sposób zgodny z prawem wypełniać będą rolę pracodawcy
Treści/ wymagania szczegółowe (szczegółowy program szkolenia)
Godziny
0,25
1. Obowiązki dyrektora wynikające z przepisów prawa.
2. Planowanie, organizacja i nadzór nad procesem dydaktycznym
3. Planowanie, organizacja i nadzór nad zadaniami wychowawczo-profilaktycznymi
4. Organizacja obsługi kancelaryjnej
5. Właściwe prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania
1
1. Organizacja pracy rady pedagogicznej.
2. Realizacja uchwał rady pedagogicznej (wzór uchwał rp)
0,25
1. Decyzje administracyjne dyrektora (rodzaje decyzji i ich budowa; przykłady)
2. Nadzór nad obowiązkiem wychowania przedszkolnego i obowiązkiem szkolnym (dokumenty związane z egzekucją obowiązków)
3. Zadania wynikające z realizacji obowiązku nauki.
0,5
1.Zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego (przepisy prawa, formy nadzoru, wnioski z prowadzonego nadzoru).
2. Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora i jego źródła.
3.Dokumentowanie prowadzonego nadzoru pedagogicznego (karty obserwacji i hospitacji, terminarze, projekt ewaluacji i zasady jej prowadzenia).
0,5
1. Stosowanie zasad prawa pracy w stosunku do nauczycieli i pracowników samorządowych (odpowiedzialność prawna, kary porządkowe).
2. Dysponowanie i odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie środków finansowych.
3. Awans zawodowy i ocena pracy (podstawy prawne, terminy, procedury).
4. Administrowanie zbiorami danych osobowych (system ochrony danych osobowych w szkole)
0,75
1. Wprowadzenie rygoru sanitarnego w szkole.
2. Organizacja nauczania zdalnego ( metody, formy, sposoby i narzędzia edukacji zdalnej, sposoby oceniania, realizacja programu wych-prof., sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora)
0,5
0,5
Formy/metody i techniki pracy: wykład
Wykaz materiałów pomocniczych: brak
Zalecana literatura/wykaz przydatnych materiałów/ stron internetowych
Warunki ukończenia: aktywny udział w szkoleniu
Ewaluacja – narzędzia: arkusz oceny szkolenia
Wykaz materiałów dla uczestnika: materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej (prezentacja. pptx; materiał.docx)