Wybiórczość Pokarmowa
Adresaci
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pscyholodzy, pedagodzy
Główny cel
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- poznają przykłady zachowań w kontekście przyjmowania pokarmów, w przypadku zaburzeń modulacji sensorycznej
- poznają najważniejsze czynniki zaburzające procesy związane z karmieniem i jedzeniem
- dowiedzą się na czym polega terapia małych kroków
- poznają sposoby pomocy dziecku jedzącemu wybiórczo
Program szkolenia
- Pojęcie wybiórczości pokarmowej
- Norma rozwojowa czy zaburzenie?
- Pierwsze sygnały trudności pokarmowych u dzieci
- Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest „zwykłym niejadkiem”
- Najważniejsze czynniki zaburzające procesy związane z karmieniem i jedzeniem
- Słów kilka o beżowej diecie
- Kiedy potrzebna jest terapia i co na ten temat mówią badania?
- Dzieci w grupie ryzyka rozwinięcia się zaburzeń integracji sensorycznej ( w kontekście trudności z przyjmowaniem pokarmów)
- Zachowania kompensacyjne
- Różne przyczyny, jedno zachowanie
- Od wybiórczości do awersji
- Sensoryczne awersje pokarmowe-sygnały alarmowe
- Przykłady zachowań w kontekście przyjmowania pokarmów, w przypadku zaburzeń modulacji sensorycznej
- Zaburzenia różnicowania sensorycznego a problemy z przyjmowaniem pokarmów
- Trudności z planowaniem motorycznym
- Skala SEPS
- Dzienniczki żywieniowe
- Strategie terapeutyczne
- Praca z rodzicem
- Terapia małych kroków
- Czas na pytania i odpowiedzi
Po szkoleniu uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie wydane na podstawie §23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli(Dz. U. z 2109r. poz. 1045).