Priorytet MEiN
Tworzenie testów szkolnych zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego
Adresaci
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół
Główny cel
Poszerzenie i uzupełnienie wiedzy na temat oceniania wewnątrzszkolnego
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
1) Poznają podstawowe założenia pomiaru dydaktycznego.
2) Poznają podział i analizują charakterystykę zadań testowych.
3) Opisują znaczenie kartoteki testu w sprawdzaniu wiedzy i umiejętności opisanych wymaganiami edukacyjnymi.
4) Tworzą przykładowe zadania zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego.
Program szkolenia
- Podstawy pomiaru dydaktycznego
- rodzaje pomiaru
- typy zadań i ich charakterystyka
- Praktyczne rozwiązania pomiarowe
- wady i zalety różnych typów zadań
- miejsce wymagań edukacyjnych w tworzeniu kartoteki testu
- konstruowanie zadań i klucza odpowiedzi
- różnorodność arkuszy testów