Praca wychowawcy klasy – łagodzenie skutków pandemii

Adresaci
Nauczyciele szkoły
podstawowej, wychowawcy
klas i świetlicy, specjaliści i inni
zainteresowani.

Główny cel
- Uczestnicy znają dynamikę procesu grupowego i potrafią ją wykorzystywać do procesu integracji klasy oraz tworzą zestaw narzędzi do rozwijania relacji w klasie.
Korzyści ze szkolenia. Uczestnicy:
– usystematyzują wiedzę na temat dynamiki procesu grupowego i ról grupowych,
– otrzymają praktyczną wiedzę na temat sposobów zmniejszania napięcia, lęku i niepokoju wywołanych izolacją podczas pandemii,
– zwiększą umiejętności sposobów prowadzenia zajęć, zabaw i aktywności zwiększających poziom zaufania
i integrację w klasie.
Program
Lp. | Tytuł modułu/Temat | Treści | Liczba godzin |
1. | Proces grupowy – przyjaciel wychowawcy klasy | Jak w praktyce wykorzystywać wiedzę o rolach grupowych i zarządzać dynamiką procesu grupowego | 1 |
2. | Bądźmy dla siebie dobrzy | Strategie zmniejszania napięcia, lęku i niepokoju wywoływanych przez długotrwałą izolację społeczną podczas pandemii. Profilaktyka i formy wsparcia uczniów z trudnościami | 1 ½ |
3. | Apteczka Wsparcia Wychowawcy | Narzędzia integracji zespołu klasowego | 1 ½
|
Formy/metody i techniki pracy:
Metody aktywizujące, wykład, praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja.