Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży
w oparciu o duchowe i materialne dziedzictwo cywilizacyjne Polski i Europy
Główne cele
- Wsparcie merytoryczne i metodyczne nauczycieli w zakresie rozwijania duchowości uczniów i uczennic podczas lekcji i zajęć różnych edukacji.
- Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli w zakresie kształtowania właściwych postaw w oparciu o dziedzictwo cywilizacyjne Polski i Europy.
Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:
- Poznają koncepcje duchowości w ujęciu transcendentnym i psychologicznym.
- Przeanalizują znaczenie rozwiania duchowości w ujęciu dorobku cywilizacyjnego.
- Zaplanują zastosowanie metod i technik pracy wspierających kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży podczas lekcji i zajęć różnych edukacji.
- Przeanalizują zasoby edukacyjne przydatne w poznawaniu kultury Polski i Europy.
Program szkolenia
Tytuł modułu/Temat
Treści
Czym jest duchowość?
Duchowość jako nadnaturalna i naturalna
właściwość człowieka.
Komponenty duchowości na bazie
wybranych koncepcji psychologicznych.
Aspekty duchowości w kształtowaniu
zaangażowania społecznego i dbałości o
zdrowie.
Jak wspierać rozwijanie duchowości w praktyce przedszkola i szkoły?
Metody pracy wspierające rozwijanie
duchowości dzieci, uczniów i uczennic.
Narzędzia wspierające rozwijanie duchowości
na bazie cywilizacyjnego dziedzictwa Europy
podczas zajęć różnych edukacji.
Skąd czerpać informacje i inspiracje?
Zasoby przydatne w poznawaniu polskiej
kultury, w tym osiągnięć duchowych i
materialnych.
Dokumentacja – procedury postępowania
– wykaz podmiotów i telefonów alarmowych;
– zasady zgłoszenia alarmowego;
– zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych;
– wykaz aktów prawnych;
– wykaz aktów prawnych związanych z sytuacjami nadzwyczajnymi.