Diagnoza funkcjonalna dziecka

Adresaci

Nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani

Główny cel

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy funkcjonalnej

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • Poznają możliwości wykorzystania diagnozy funkcjonalnej w edukacji włączającej.
  • Analizują przykładowe narzędzia oparte na diagnozie funkcjonalnej.
  • Projektują fragmenty własnych narzędzi do prowadzenia obserwacji.
  • Określają przydatność wyników obserwacji w planowaniu działań wspierających.

Program szkolenia

  1. Filozofia edukacji włączającej

    – ogólne założenia

    – miejsce diagnozy funkcjonalnej w prowadzonej obserwacji przez nauczycieli i specjalistów

  2. Założenia diagnozy funkcjonalnej

    – prowadzenie analizy funkcjonalnej  

    – obszary funkcjonowania szczególnie ważne dla nauczycieli i specjalistów w szkole i przedszkolu

  3. Prowadzenie rozpoznania z wykorzystaniem diagnozy funkcjonalnej

    – struktura arkusza obserwacji

    – dokumentowanie rozpoznania

    – wykorzystanie wyników obserwacji do planowania zajęć