Depresja i myśli samobójcze - uważny nauczyciel
Adresaci
Nauczyciele, pedagodzy
i psycholodzy szkolni,
rady pedagogiczne.
Główny cel
Rozpoznawanie problemów emocjonalnych w zakresie zdrowia psychicznego, w tym depresja u dzieci.
Korzyści ze szkolenia. Uczestnicy uzyskają:
– umiejętność rozpoznawania problemów emocjonalnych w zakresie zdrowia psychicznego uczniów,
– formy udzielania wsparcia uczniom,
– formy i sposoby udzielania pomocy.
Program
Lp. | Tytuł modułu/Temat | Treści | Liczba godzin dydaktycznych |
1. | Problemy emocjonalne dzieci i młodzieży |
– najczęściej występujące zburzenia emocjonalne i lękowe dzieci i młodzieży, – rosnąca liczba zachorowań na depresję, – rosnąca liczba samobójstw. |
1 |
2. | Rozpoznawanie problemów emocjonalnych uczniów |
– jak rozróżnić obniżony nastrój od epizodu depresyjnego, – na co zwrócić uwagę przy podejrzeniu depresji u ucznia, – czynniki ryzyka, a zachorowania na depresję, – grupy ryzyka, na kogo zwracać szczególną uwagę? |
1 |
3. | Formy wsparcia psychicznego dzieci przez placówki oświatowej |
– metody na rozładowanie emocji i napięcia, – formy oddziaływania na dzieci i młodzież, – formy wsparcia, – jak chronić się przed depresją? |
1 |
4. | Formy pomocy |
– co robić w przypadku niepokojącego zachowania, – czy i jak rozmawiać? |
1 |
Formy/metody i techniki pracy:
wykład, dyskusja, analiza przypadków, omówienie sytuacji trudnych w odniesieniu do tematyki