Budowanie odporności psychicznej dzieci i młodzi
- w krainie emocji

Adresaci

Nauczyciele wszystkich typów szkół, przedszkoli, dyrektorzy, wicedyrektorzy

Główny cel

Zwiększenie umiejętności w obszarze rozpoznawania
i nazywania emocji własnych oraz dzieci i młodzieży jako element profilaktyki zdrowia psychicznego

Korzyści ze szkolenia, uczestnicy:

  • 1) Poznają warunki profilaktyki zdrowia psychicznego związane z rozpoznawaniem i adekwatnym wyrażaniem emocji.
  •  
  • 2) Poznają i przećwiczą sposoby wspierania dzieci i młodzieży w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji
    i potrzeb.
  •  
  • 3) Zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  •  

Program

1) Praca z emocjami dzieci/młodzieży

2) Praca z własnymi emocjami – emocje

– sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w ich adekwatnym wyrażaniu;

– o czym „mówią” zachowania i emocje? Docieranie do potrzeb; czym mogą być tzw. trudne zachowania dzieci/młodzieży – przyczyny i funkcje, sposoby zapobiegania i reakcji;

– jak uczyć akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźce czuciowe;

3) Zrób miejsce radości; przytul swoją złość i pogłaszcz smutek

Trener: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT.